Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler(İngilizce)-2013-Lisans | PSIR3011 | Turkish Politics I | Zorunlu | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler(İngilizce)-2013-Lisans | PSIR3011 | Turkish Politics I | Zorunlu | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Dersin temel amacı, öğrencilerin Osmanlı siyasal hayatını, kurumlarını ve süreçlerini daha iyi anlamasını sağlamak ve onlara Osmanlı siyasal gelişimini değerlendirmek için analitik bir bakış açısı kazandırmaktır
-
-
Anlatım, ders okumalarının analizi, soru-cevap ve tartışma
-
İngilizce
- Erik Jan Zürcher, Turkey A Modern History, I.H. Tairus, 2014. - Complementary readings - Ayhan Aktar .“Debating the Armenian Massacres in the Last Ottoman Parliament, November –December 1918” History Workshop Journal Issue 64, 239-270. - Suavi Aydın, “İki İttihat Terakki: İki Ayrı Zihniyet, İki Ayrı Siyaset”, Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, cilt 1. İletişim Yayınları, 2001, 117-128 - Carter Caughn Findley, “The Tanzimat”, in Cambridge History of Turkey, vol.4, Turkey in Modern World, pp.11-37. - Eric Hobsbawm , Age of Revolution, The Short Twentieth Century, 1914-1991, Abacus Book, 1995. - Eric Hobsbawm, The Age of Empire 1875-1914, Vintage Books, 1987. - Halil İnalcık, 'Application of Tanzimat and Its Social Effects', Archivum Ottomanicum 5 (1973). - Donald Quataert, Ottoman Empire 1700-1922, (New Approaches to European History), Cambridge University Press, 2000 - Erik Jan Zürcher, Contextualizing The Ideology Of The Turkish National Resistance Movement 1, 2021, Middle Eastern Studies 57/2 - Ahmet Demirel, “Representation of the Eastern and Southeastern Provinces in the Turkish Parliament during the National Struggle and Single-Party Era (1920–1946)”New Perspectives on Turkey 44, 73-102 - Androw Mango, Atatürk, in Reşat Kasaba (ed.) The Cambridge History Of Turkey. - M. Asım Karaömerlioğlu,“Turkey’s “Return” to Multi-party Politics: A Social Interpretation,” East European Quarterly; Spring 2006
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 | World War II and Transition to multi-party politics and rule of CHP (1938-1950) |
15 | Discussion |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 25 | 50 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |