Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Tezli Yüksek Lisans | ABS702 | Türkiye - AB İlişkileri II | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Tezli Yüksek Lisans | ABS702 | Türkiye - AB İlişkileri II | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Bu ders, Türkiye- AB ilişkilerinde, Türkiye’nin 1999 yılında AB’ye adaylığının ilanı ile başlayan ve katılım müzakereleri çerçevesinde devam etmekte olan sürecin, çok boyutlu değerlendirilmesi ve analiz edilmesi yeteneklerini kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Birinci dönem dersinin devamı niteliğinde olan 'Türkiye-AB İlişkileri II' dersi, 3 Ekim 2005 tarihinde katılım müzakereleri ile başlayan yeni dönem ikili ilişkilerin temel meselelerinin ve zorluklarının, 2006’dan bu yana katılım sürecinde yaşanan çıkmaz çerçevesinde ortaya çıkan alternatif ilişki biçimlerine yönelik tartışmalar da dâhil olmak üzere, eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirilebilmesini amaçlamaktadır.
-
1999'da Türkiye’nin üye adaylığının ilanıyla başlayan AB’ye katılım sürecinin siyasi, hukuki ve ekonomik boyutlarıyla incelenmesini içerir ve 1990’ların başından itibaren günümüze kadar Türkiye-AB ilişkilerinin temel meselelerine odaklanır.
Ders karşılaştırmalı ve tartışmacı şekilde işlenmektedir. Dersin açıklayıcı ve sorgulayıcı olarak anlatımının ardından sınıf içi tartışmalara yer verilir.
Yok
Türkçe
1. Türkiye-AB İlişkileri, Kamuran Reçber, Alfa Aktüel, 2009. 2. Yarım Asrın Ardından Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri, Belgin Akçay ve Sinem Akgül Açıkmeşe, Turhan Yayınevi, 2013. 3. İKV Yayınları
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | AB Genişleme Politikası |
2 | Doğu genişlemesinin nedenleri ve atılan adımlar |
3 | AB Genişleme politikasının Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinin katılımına yönelik mekanizmaları ve araçları |
4 | Üyelik kriterlerinin Avrupa entegrasyonu tarihindeki gelişimi |
5 | Genişleme politikası bağlamında AB’nin hazmetme (entegrasyon) kapasitesi meselesi ve bu meselenin Türkiye’nin üyeliğine dair önemi |
6 | Gündem 2000 Komisyon belgesi ve 1997 Lüksemburg Avrupa Konseyi Zirvesi’nin AB’nin genişleme süreci için önemi. |
7 | Türkiye’nin katılım süreci: 1997 Lüksemburg Zirvesi’nin Türkiye-AB ilişkileri için önemi: AB ile siyasi diyaloğun kesilmesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | 1999 Helsinki Zirvesi: Türkiye’nin adaylığının ilanı ve siyasi ilişkilerin normalleşmesi |
10 | 2001 Laeken Zirvesi: AB ile tam üyelik müzakerelerinin başlama tarihinin yakınlaşması ve Türkiye’nin Avrupa Konvansiyonuna davet edilmesi |
11 | 2002 Copenhagen Zirvesi: AB ile tam üyelik müzakerelerinin başlamasının ertelenmesi |
12 | 2004 Brussels Zirvesi: TR ile tam üyelik müzakerelerinin başlanması kararının alınması |
13 | 3 Ekim 2005’te Lüksemburg’da TR ile katılım müzakerelerinin başlaması |
14 | Katılım müzakereleri sürecindeki gelişmeler ve problemler ile ilişkilerdeki güncel meseleler |
15 | Katılım müzakereleri sürecindeki gelişmeler ve problemler ile ilişkilerdeki güncel meseleler |
16 | Dönem Konularının Tekrarı |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |