Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü - Türk Tarihi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Cumhuriyet Tarihi-Doktora-2014 CMT8005 Türkiye Cumhuriyeti Dış Politikası Seçmeli 1 7,50 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Milli Mücadele Döneminde ve Cumhuriyetin ilk yıllarında uygulanan dış politika ve ilkeler incelenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Derste, Milli Mücadele döneminden başlayarak Türkiye'nin Sovyetler Birliği, Yunanistan, Bulgaristan, Romanya, Yugoslavya gibi Balkanlardaki komşuları, Irak, İran, Afganistan, Suriye gibi doğu ve güneydeki komşuları ile ilişkileri anlatılacak, ayrıca önemli uluslararası meselelerle ilgili diplomatik temaslar ve imzalanan antlaşmalar da incelenecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Dersler, Öğrencilerin dersten önce haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanmaları; öğretim üyesinin dersi anlatması, tartışma ve soru-cevap şeklinde dersin değerlendirilmesi şeklinde işlenecektir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Fahir ARMAOĞLU, 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi I (1914-1980) Mehmet GÖNLÜBOL, Olaylarla Türk Dış Politikası Salahi SONYEL, Türk Kurtuluş Savaşı ve Dış Politika Oral SANDER , Olaylarla Türk Dış Politikası: 1919-1965 Salahi R. SONYEL, Türk Kurtuluş Savaşı ve Dış Politika Büyük Millet Meclisinin Açılışından Lozan Anlaşmasına Kadar Baskın ORAN, Türk Dış Politikası 1919-1980 Atatürk Araştırma Merkezi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II

Dersin Web Sayfası

https://turkiyat.marmara.edu.tr/

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.
  • Mezunlar, bu disiplinden kazandıklarını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler.
  • Öğrenci, sentez yapabilir, disiplin içi takım çalışması yapabilme ve konuları müzakere edebilme becerisi kazanırlar.
  • Mezunlar, meslekî etik sorumluluk anlayışı kazanırlar.
  • Mezunlar, yaşam boyu öğrenme niteliği/davranışı edinirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Milli Mücadele’de Dış Münasebetler: Sovyet Rusya İle Münasebetler
2 Batılılarla Münasebetler
3 Cumhuriyetin İlk Yıllarında Türkiye-Yunanistan İlişkileri
4 Cumhuriyetin İlk Yıllarında Doğulu Devletlerle İlişkiler
5 Cumhuriyetin İlk Yıllarında Balkan Devletleriyle İlişkiler
6 Boğazlar Sorunu ve Hatay Meselesiyle İlgili Diplomatik Temaslar
7 İkinci Dünya Savaşı Öncesinde Türkiye ve Dış İlişkileri
8 Ara Sınav Haftası
9 İkinci Dünya Savaşı’nda Türkiye’nin Müttefik Devletlerle Münasebetleri
10 İkinci Dünya Savaşı’nda Türkiye’nin Mihver Devletleriyle Münasebetleri
11 İkinci Dünya Savaşı’ndan Sonra Türkiye-A.B.D. İlişkileri
12 Türk Dış Politikasında Kıbrıs Meselesinin Ön Plana Çıkması
13 İkinci Dünya Savaşı’ndan Sonra Türkiye-Yunanistan İlişkilerinde Diğer Sorunlar (Kıbrıs Haricinde)
14 Türkiye-Avrupa Birliği İlişkilerine Genel Bakış
15 1980’den Sonra Türkiye-Balkan Devletleri İlişkileri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 6 84
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 12,5 12,5
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 7 8 56
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 12,5 12,5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 12,5 12,5
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5