Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi - Coğrafya

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2023 - Coğrafya - Lisans COG3174 Türkiye’de Bölge Planlama ve Yönetimi Zorunlu 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türkiye'de Arazi Kullanımı ve Değerlendirilmesinde Plan ve Planlama Şuurunun kazandırılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bölge Kavramı ve Bölge Türleri Doğal Bölgeler Beşeri ve Ekonomik Bölgeler Planlama ve Bölge Planlaması Planlama ve Coğrafi Etkileşim (Fiziki Coğrafya Disiplinleri ve Planlama) Planlama ve Coğrafi Etkileşim (Beşeri-Ekonomik Coğrafya Disiplinleri ve Planlama) Bölgesel Kalkınma Ajansları ve Bölge Planlama Türkiye’de Bölge Planlaması Ve Gelişimi: Bölgesel Kalkınma Planları Türkiye’nin Planlı Kalkınma Dönemi ve Beş Yıllık Kalkınma Planları Havza Kavramı, Havza Planlama Yaklaşımları ve Yönetimi Havza Planlamalarında Coğrafi Koşulların Rolü Türkiye Havzalarının Özellikleri ve Havza Yönetimi Şehir Planlama Türkiye'de Şehir Planlama

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sınıf ortamında derse aktif katılımın sağlanması. Dersle ilgili güncel konuların araştırılarak, sınıfta paylaşılması. Anlatılan konularla ilgili tartışma ortamının oluşturulması.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

AB Bakanlığı-Kalkınma Ajansları. (ww.ab.gov.tr) Doğan, H. (1997): Türkiye’de Ulusal Kalkınma Planlarının Bölge Planlamaya Yaklaşımı, 7. Ulusal Bölge Bilimi Kongresi Garipağaoğlu N. (2012): “Havza Planlamalarında Coğrafyanın Rolü ve Türkiye’de Havza Planlamacılığı”,Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , Sayı:16 (2): 303-336,Erzurum. Taneri, E. (1986): Bölge Planlama. Yıldız Üniversitesi Yayınları, Sayı:186, İstanbul. Tekeli, İ. (2011): İlhan Tekeli Toplu Eserler:Kent, Kentli Hakları,Kentleşme Ve Kentsel Dönüşüm Yazıları Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bölgeye dair temel kavramları ve bölge türlerini tanır.
  • Türkiye'de bölge planlamayı kronolojik açıdan öğrenir.
  • Türkiye'nin Beş yıllık kalkınma planlarını öğrenir.
  • Türkiye'de bölgesel tarzlı kalkınma planlarını araştırır.
  • Türkiye'de Bölgesel Kalkınma-Planlama ve Yönetimi hakkında bilimsel teknikleri kullanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bölge Kavramı ve Bölge Türleri
2 Doğal Bölgeler
3 Beşeri ve Ekonomik Bölgeler
4 Planlama ve Bölge Planlaması
5 Bölge Planlama ve Coğrafi Etkileşim (Fiziki Coğrafya Disiplinleri ve Planlama)
6 Bölge Planlama ve Coğrafi Etkileşim (Beşeri-Ekonomik Coğrafya Disiplinleri ve Planlama)
7 Türkiye'de Bölgesel Kalkınma Ajansları ve Bölge Planlama
8 Ara Sınav Haftası
9 Türkiye’de Bölge Planlaması Ve Gelişimi: Bölgesel Kalkınma Planları
10 Türkiye’nin Planlı Kalkınma Dönemi ve Beş Yıllık Kalkınma Planları (1-6 Arası)
11 Türkiye’nin Planlı Kalkınma Dönemi ve Beş Yıllık Kalkınma Planları (7-12Arası)
12 Havza Kavramı, Havza Planlama Yaklaşımları ve Yönetimi
13 Türkiye Havzalarının Özellikleri ve Havza Yönetimi
14 Türkiye'de Şehir Planlama
15 Türkiye'de Kentsel Dönüşüm
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 8 4 32
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 4 2 8
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi