Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Eğitim Programları ve Öğretimi Doktora | EPO8013 | Türkiyede Öğretmen Yetiştirme: Sorunlar, Eğilimler ve Gelişmeler | Seçmeli | 1 | 0,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Eğitim Programları ve Öğretimi Doktora | EPO8013 | Türkiyede Öğretmen Yetiştirme: Sorunlar, Eğilimler ve Gelişmeler | Seçmeli | 1 | 0,00 | 3 | 0 |
Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme: Sorunlar, Eğilimler ve Gelişmeler dersi, Türkiye’de öğretmen yetiştirme politikalarını, programlarını ve uygulamalarını ele alan kuramsal bir derstir.
-
Ders kapsamında öğretmen yetiştirme süreci ağırlıklı olarak hizmet öncesi bağlamda ele alınacak olmakla birlikte, öğretmen istihdamı, hizmet içi eğitim gibi öğretmen yetiştirmeyle doğal bağı olan konularla da desteklenerek ele alınacaktır.
Öğrenci katılımının ve projelerinin ön planda olduğu aktif öğretim yöntemleri ile işlenecek bir derstir. Ders kapsamında öğrencilerin sunum yapmaları, tartışmalara katılmaları beklenmektedir.
YOK
Türkçe
Akpunar, B. ve Erdamar, F . (2020). Öğretmen istihdamı ve atanamayan öğretmenler bağlamında aşırı eğitimlilik sorunu. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (74) , 838-852. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/53245/647029 Akyüz, Y. (2007). Türk eğitim tarihi: M.Ö. 1000- M.S. 2007. (Gözden geçirilmiş 11. baskı). Ankara: PegemA. Başaran, M. (2009). Büyük aydınlanmacı: Öğretmenin Hasan Ali Yücel. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Başgöz, İ. (1995). Türkiye’nin eğitim çıkmazı ve Atatürk. Ankara: Kültür Bakanlığı. Işık, A., Çi̇ltaş, A. ve Baş, F. (2010). Öğretmen yetiştirme ve öğretmenlik mesleği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (1), 53-62. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/2825/38165 Kavcar, C. (1982). Tarihe karışan bir öğretmen yetiştirme modeli: Yüksek Öğretmen Okulu. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 15(1), 197-214. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/803090 Kilimci, S. A. (2011). Türkiye’de öğretmen yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi. Ki̇raz, Z. ve Kurul, N. (2018). Türkiye’de öğretmen işsizliği ve ataması yapılmayan öğretmenler hareketi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 270-302. DOI: 10.17860/mersinefd.344474. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/461258 Koçer, H A. (1973). Eğitim reformları açısından öğretmen yetiştirme problemi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(1), 1-19. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/806013 Özaydın, B., Günbatar, M., Önal, N. ve Çakır, H. (2012). Öğretmen yetiştirme programlarının sistemik ve sistematik değerlendirilmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(1), 54-71. https://dergipark.org.tr/tr/pub/etku/issue/6272/84232 Öztürk, C. (2005). Türkiye’de dünden bugüne öğretmen yetiştiren kurumlar. İstanbul: MEB. Tan, H. (1990). Öğretmen yetiştirme ve istihdam. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 203-207. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/351/1960 Tekir, S. (2021). Aday öğretmen yetiştirme politikaları ve uygulamaları üzerine karşılaştırmalı bir çalışma: Türkiye ve ABD (Wisconsin Eyaleti) Örneği. Eğitim ve Bilim, 47(210), 1-26, doi: http://dx.doi.org/10.15390/EB.2021.9831 Tuna, C. ve Kazdal, Y. (2021). Türkiye’de Öğretmenlik Meslek Kanunu Tasarılarının İncelenmesi. Kosovo Educational Research Journal, 2(2), 16-42. https://kerjournal.com/?mod=tammetin&makaleadi=&key=52234 Tunç, B. ve Gülseven Taner, S. (2020). Kamusal eğitim ve eğitim hakkı bağlamında ücretli öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi. Journal of Advanced Education Studies, 2 (1), 22-44. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejaes/issue/54791/691444 Uzeirli, E ve Kılıçoğlu, G. (2021). Türkiye ve Azerbaycan’da sınıf öğretmeni yetiştirme sürecinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 46(207), 375-401, doi: http://dx.doi.org/10.15390/EB.2021.9246 YÖK (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri (1982-2007): Öğretmenin üniversitede yetiştirilmesinin değerlendirilmesi. (Y. Kavak, A. Aydın ve S.A. Altun yayına hazırlayanlar). Ankara: YÖK. https://www.yok.gov.tr/yayinlar/yayinlarimiz
YOK
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Türkiye’de öğretmene yüklenen anlam |
2 | Cumhuriyet öncesi öğretmen yetiştirme: Tanzimat sonrası |
3 | Cumhuriyet öncesi öğretmen yetiştirme: Tanzimat sonrası |
4 | Cumhuriyet öncesi öğretmen yetiştirme: Tanzimat sonrası |
5 | Cumhuriyet döneminde öğretmen yetiştirme |
6 | Cumhuriyet döneminde öğretmen yetiştirme |
7 | Cumhuriyet döneminde öğretmen yetiştirme |
8 | Milli Eğitim Şuralarında öğretmen yetiştirmeye yönelik kabul edilen öneriler |
9 | ARA SINAV |
10 | Milli Eğitim Şuralarında öğretmen yetiştirmeye yönelik kabul edilen öneriler |
11 | Kalkınma Planlarında öğretmen yetiştirme |
12 | Kalkınma Planlarında öğretmen yetiştirme |
13 | Bologna süreci: Yükseköğretim ve öğretmen yetiştirme açısından bir değerlendirme |
14 | Farklı ülkelerde öğretmen yetiştirme: Türkiye öğretmen yetiştirme sistemine yönelik çıkarımlar |
15 | Farklı öğretim basamakları ve alanlarda öğretme yetiştirme sorunları ve gelişmeler |
16 | Öğretmen İstihdamı |
17 | Hizmet içi öğretmen eğitimi: Uygulamaları, sorunlar ve gelişmeler |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 30 | 60 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |