Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği SOAE202 Türkiyenin Fiziki Coğrafyası Zorunlu 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türkiye’nin jeolojik yapısı, jeomorfolojik özellikleri, iklimi, bitki örtüsü, toprakları, akarsuları, gölleri ve denizleri gibi fiziki coğrafya özelliklerini

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türkiye'nin genel özellikleri, jeolojisi, yüzey şekilleri, kıyıları, iklimi, bitki örtüsü, suları (akarsular, göller), toprakları, fiziki coğrafyasından kaynaklanan sorunları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası, döküman analizi, harita ve fotoğraf yorumlama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Türkiye İklimi, Asaf Koçman, Ege Üniversitesi Edebiyat Fak. Yay. İzmir, 1993 Dere Tepe Anadolu. Deniz Som, Günizi Yayıncılık İstanbul, 2002 İklim değişiklikleri ve Türkiye Su kaynaklarına Etkisi, Zekai Şen, Mehmet Çağlar Su Vakfı, İstanbul 2002 Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği, Hakkı Yazıcı, M. Kürşat Koca, PegemA Yayıncılık, Ankara 2007 Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği. Ramazan Özey, İstanbul: Aktif Yayınları 2002. Türkiye Coğrafyası. İbrahim Atalay‚ Ege Üniversitesi İzmir 2000. Türkiye Coğrafyası. Murat Özgür, Ankara 2000. Türkiye’de Relief Şekilleri ve Arazi Kullanımı, Necdet Tunçdilek İ.Ü. Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü yayını, İstanbul 1985

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Türkiye’nin jeolojik geçmişi ve sonuçları hakkında değerlendirmelerde bulunabilir.
  • Nüfusun dağılışında etkili olan doğal şartlar hakkında çıkarımlarda bulunabilir.
  • Ekonomik faaliyetlerin dağılışı ile coğrafi şartlar arasındaki ilişkiyi analiz edebilir.
  • Türkiye’nin tabii zenginlikleri ve bunların kullanımı ile ilgili sorunları tartışabilir.
  • Bölgeler arasındaki gelişmişlik farkının sebeplerini değerlendirebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin amacı, Türkiye’nin genel görünümü
2 Türkiye’nin jeolojisi
3 Türkiye’nin yüzey şekilleri-I
4 Türkiye’nin yüzey şekilleri-II
5 Türkiye’nin yüzey şekilleri-III
6 Türkiye’nin Kıyıları
7 Türkiye’nin iklimi-I
8 Arasınav
9 Türkiye’nin iklimi-II
10 Türkiye’nin bitki örtüsü
11 Türkiye’nin suları- Akarsular
12 Türkiye’nin suları- Göller
13 Türkiye’nin Toprakları
14 Türkiye'nin Fiziki Coğrafyasından Kaynaklanan Sorunlar
15 Genel Değerlendirme
16 Çalışma Haftası
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 6 18
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 6 6
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 12 24
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 18 18
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5