Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İktisat Fakültesi - Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
ÇEKO - 2013 SOS3003 Türkiye'nin Sosyal Yapısı Zorunlu 5 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Tarihsel perspektif içinde Türkiye'nin kır-kent dönüşümü; tarım, sanayi ve hizmetler kesiminin dönüşümü,gelişimi; formel ve enformel yapılar, aile-kadın ve cinsiyetçi roller tartışılmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Tarihsel perspektif içinde Türkiye'nin kır-kent dönüşümü; tarım, sanayi ve hizmetler kesiminin dönüşümü,gelişimi; formel ve enformel yapılar, aile-kadın ve cinsiyetçi roller tartışılmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

sınıfta toplu analatım ve tartışma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Der. Oya Baydar, 75 Yılda Köylerden ŞehirlereBilanço 298 yayın dizisi, Tarih Vakfı Yayını Der.N.Balkanar ve S.Savran, Neo Liberalizmin Tahribatı, Metis Yayınları , İstanbul 2004 İktisat Dergisi, Sayı 440, Ekim 2002 Toplum ve Bilim, Sayı 104, 2005 Toplum ve Bilim, Sayı 86, 2000

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Toplumsal değişimi anlamak, açıklamak ve değerlendirme yapmak
  • Türkiye’nin toplumsal değişimine etki eden faktörleri gözlemlemek
  • Türkiye’nin toplumsal değişimine etki eden ekonomik, sosyal ve siyasal olguları analiz etmek
  • Türkiye’nin yapısını ortaya koyan istatistiklerin yapısal faktörleri açıklayıp açıklayamamasını analiz etmektir
  • Türkiye’nin sosyal yapısına ilişkin tüm gerçeklikleri gözlemlemek ve değerlendirmektir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Türkiye'nin sosyal yapısının değişiminin yapısal dinamikleri
2 Türkiye'nin sosyal yapısının yapısal dinamikleri 1923-1960 dönemi
3 Türkiye'nin sosyal yapısının yapısal dinamikleri 1960-1980 dönemi
4 Türkiye'nin sosyal yapısının yapısal dinamikleri 1980 ve sonrası
5 Türkiye'de faktör ve varlık gelirlerine ilişkin sınıfsal gözlemler
6 Türkiye'de 1980 sonrasında faktör ve varlık gelirlerine ilişkin değerlendirmeler
7 Cumhuriyet döneminde tarımsal yapı ve tarım politikaları
8 Ara Sınav
9 Türkiye'de ev eksenli çalışma üzerine yapılmış araştırmalar ve çalışmalar
10 Türkiye'de iç göçün değişen yapısı
11 Türkiye'de kentsel ayrışma
12 Zenginliğin mekanda yeni yansılmarı güvenlikli siteler
13 Türkiye'de enformel sektörde istihdamın ve işgücünün özellikleri
14 Türkiye'de üretimin değişen yapısı ve farklılaşan işgücü
15 Türkiye'de toplumsal cinsiyet rolleri, aile ve kadının işgücüne katılımı
16 Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 1 15
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 15 1 15
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 15 1 15
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 15 1 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 15 1 15
Teorik Ders Saati 15 3 45
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5