Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Gazetecilik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Gazetecilik - TYL -2016 GZT7215 Uluslararası İletişim ve Gazetecilik Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

4.Güç olarak gazetelerin kamu görevi yapmaları, onları hem ulusal hem de uluslararası alanda haber iletimi sağlamalarını gerektirmektedir. Sanayi Devrimi'nden sonra belirginleşen uluslararası iletişim, 21.Yüzyılda artarak önem kazanmıştır. Bu bağlamda, dersin öğrencilerine uluslararası haberin önemi, haber yapımı ve gelişim süreçleri anlatılmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Derste uluslararası iletişimin temel kaynakları olan uluslararası ve bölgesel haber ajansları, haber iletiminde tarafsızlık/nesnellik, haberin hızı, haber sayısı, TV ve internet haberciliğinin uluslararası haber üretimine etkileri incelenmektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sekiz hafta kuramsal ders anlatımının ardından öğrencilere Reuters, AP,AFP, TASS gibi uluslararası büyük, MENA,ANSA;EFE, KYOTO,XHUAN ve Deutsche Agentur ,İRNA gibi orta ölçekli haber ajanslarından yararlanarak uluslararası güncel bir haberin yorumlanması, irdelenmesi ve derste tartışılması planlanmaktadır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Prof.Dr. Nezih Orhon(ed.) Uluslararası İletişim, Anadolu Üniv. Yay 3010, Eskişehir 2013, Dr. Atilla Girgin, Uluslararası İletişim ve Ajanslar, Der yayınevi İst. 2002, Prof.Dr. Nilgün Tutal Cheviron, Küresel İletişim, Ekslibres Yay. İst.

Dersin Web Sayfası

M.Ü. MEOBS

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrencinin Uluslararası haber takip etmesini sağlamak
  • Öğrencinin Uluslararası haber yapma becerisini öğretmek
  • Öğrencinin Uluslararası haberleri karşılaştırarak doğru habere ulaşma yönetimi geliştirmek
  • Öğrencinin Uluslararası haber ile uluslararası siyaset,ekonomi, dış politika ilişkilerini değerlendirmesini anlamlandırmak
  • Öğrencinin Uluslararası haber ile uluslararası kuruluşlar ve diplomasi bağlantılarını aramaya yönlendirmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Uluslararası İletişimin için Kuramsal Yaklaşımlar
2 Uluslararası İletişimin Altyapısı
3 Uluslararası İletişim Türleri
4 Uluslararası İletişim Araçları olarak Uluslararası Haber Ajanslar
5 Küreselleşmenin Uluslararası İletişime Etkileri
6 Uluslararası İletişim ve Yeni Medya
7 Uluslararası İletişimde Haber Akış Yönü ve Nedenleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Öğrenci Sunumları
10 Öğrenci Sunumları
11 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 5 75
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 9 10 90
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5