Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Siyasal Bilgiler Fakültesi - Uluslararası İlişkiler

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Uluslararası İlişkiler-2014 ISL4083 Uluslararası İşletmecilik Seçmeli 7 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Uluslar arası örgütlerin yer aldıkları farklı çevresel koşulları anlamak, bu örgütlerin rekabetçi güçlerini arttırmalarını sağlamak için geliştirilebilecek stratejileri öğrenmek ve uygulayabilmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders uluslararası işletmecilik ortamının ve etkinliklerinin temel yönlerini kapsamaktadır. İlk olarak, uluslararası işletmeciliğin temel kavramları, işletmelerin uluslararasılaşması ve küreselleşme tartışılmaktadır. İkinci olarak, uluslararası işletmeciliği etkileyen kültürel, politik, yasal ve ekonomik koşullar analiz edilmektedir. Üçüncü olarak, uluslararası işletmecilik için fırsatların değerlendirilmesi ve stratejilerin belirlenmesi tartışılmaktadır. Son olarak, uluslararası piyasalara girme ve faaliyet göstermenin işlevsel ve operasyonel yönleri tartışılmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konu anlatımı, sunum ve sınav

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

%30 İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Cavusgil, S. Tamer, Knight, Gary, & Riesenberger, John. (2017) lnternational Business: The New Realities, Global Edition, 4/E. Pearson. Koen, Carla I.. 2005. Comparative International Management. McGraw-Hill: London.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İşletmelerin ulusal ve uluslararası pazarlarda faaliyet gösterirken karşılaştıkları farklılıkları açıklayabilecektir.
  • Uluslararası ticareti etkileyen pek çok uluslararası kurum ve uygulamaları değerlendirebilecektir.
  • Farklı ülkelerdeki çevresel koşulların, uluslararası operasyonlarda ne kadar etkili olabileceğini değerlendirebilecektir.
  • Ülkeler arası kültürel farkların ne olduğunu ve bunların uluslararası işletmelerce nasıl değerlendirilmesi gerektiğini açıklayabilecektir
  • Uluslararası pazarlara giriş aşamasında yapılması gereken araştırmalar ile ilgili karar verebilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş: Uluslararası İşletmecilik Nedir
2 Piyasaların Küreselleşmesi ve Firmaların Uluslararasılaşması Örnek Olay: Debating the Good and Harm of Globalization
3 Uluslararası İşletmeciliğin Kültürel Çevresi Örnek Olay: Hollywood and Global Culture
4 Uluslararası İşletmecilikte Etik, Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Örnek Olay: Bribery and Corruption at Siemens
5 Ulusal Bağlamda Politik ve Yasal Sistemler Örnek Olay: Political, Legal, and Ethical Dilemmas in the Global Pharmaceutical Industry
6 Ulusal İş Sistemleri
7 Yükselen Ülkeleri Anlamak Örnek Olay: Prowling for Success: The Revival of Jaguar Land Rover
8 Ara Sınav Haftası
9 Uluslararası Firmada Strateji ve Örgütlenme Örnek Olay: Global Strategy at Lenovo
10 Küresel Piyasa Fırsatlarının Değerlendirilmesi Örnek Olay: Advanced Biomedical Devices
11 İhracat ve Küresel Dış Kaynak Kullanımı Örnek olay: Barret Farm Foods: A Small Firm’s International Launch
12 Doğrudan Yabancı Yatırım ve İşbirliği Yatırımları Örnek Olay: China’s Going Out Strategy
13 Küresel Firmada İnsan Kaynakları Yönetimi Örnek Olay: Human Resource Challenges at Sony
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 3 36
Proje ve Hazırlığı 1 20 20
Arasınav ve Hazırlığı 1 30 30
Final ve Hazırlığı 1 30 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi