Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme - Lisans - 2013 PAZ4003 Uluslararası Pazarlama Seçmeli 7 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere uluslarararası pazarlamanın temel kavramlarını ele alarak, uluslararası pazarlama çevreleri irdelenecek, uluslararası pazarlara giriş yöntemleri incelenerek, pazarlama karması kararları çerçevesinde anlatılacaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğrencilere, uluslararası pazarlama ile ilgili kavramları teorik çerçevede inceleyip, uygulamalar ile destekleyerek, anlayabilme ve değerlendirebilme yeteneği kazandırmaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konu anlatımı Örnek Olay ve Tartışmalar Sınav Yüz yüze

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Küresel Pazarlama Yönetimi 1.Baskı - Beta Yayınları – 2008 2) Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri 2.Baskı – Beta Yayınları - 2007

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Uluslararası ticaretin önemini ve uluslararası ticaret sistemlerini kavrayacaklardır.
  • Uluslararası Pazarlama çevrelerinin önemini anlayacaklardır.
  • Uluslararası pazarlama giriş yöntemlerini kavrayacaklardır.
  • Uluslararası pazarlamada, pazarlama karması unsurlarının önemini anlayacaklardır.
  • Örnek uygulamalar ile temel uluslararası pazarlama kavramlarını kullanma yeteneği kazanacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Uluslararası Ticaretin Önemi ve Uluslararası Ticaret Sistemleri
2 Küreselleşme ve Uluslararası Pazarlamaya Giriş
3 Uluslararası Pazar Bölümlendirme - Hedefleme - Konumlandırma
4 Uluslararası Pazarlama Çevreleri
5 Uluslararası Pazarlama Çevreleri
6 Uluslararası Pazarlara Giriş Yöntemleri
7 Uluslararası Pazarlara Giriş Yöntemleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Uluslararası Pazarlamada Ürün Kararları
10 Uluslararası Pazarlamada Markalama Kararları
11 Uluslararası Pazarlamada Fiyatlama Kararları
12 Uluslararası Pazarlamada Ödeme ve Teslim Yöntemleri
13 Uluslararası Pazarlamada Tutundruma ve Dağıtım Kararları
14 Örnek Olaylar
15 Örnek Olaylar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 3 3
Proje ve Hazırlığı 5 7 35
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 5 9 45
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 13 26
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 5 3 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 3 3 9

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5