Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Ana Müfredat KDH8014 Ürojinekoloji Hemşireliği Seçmeli 1 7,50 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Kadınlarda pelvik organ prolapsusları ve üriner inkontinasa ilişkin sağlık sorunlarında, bütüncül yaklaşımla sağlığın yeniden optimal düzeye ulaştırılması için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Alt Üriner Sistem Anatomisi, Fizyolojisi ve Kontinans Mekanizması Üriner İnkontinansın Epidemiyolojisi ve Risk Faktörleri Üriner İnkontinansın Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi POP’ları Hazırlayan Faktörler ve Önlenmesi, Kontinansın Geliştirilmesi Üriner İnkontinans Tipleri ve Hastanın Değerlendirilmesi POP’ların Tip ve Tanısı, Üriner İnkontinansın Değerlendirilmesinde Spesifik Tanı Testleri-I POP’ların Tip ve Tanısı, Üriner İnkontinansın Değerlendirilmesinde Spesifik Tanı Testleri-II Arasınav POP’ların Tedavisi ve Cerrahi Tedavi Yöntemleri, Üriner İnkontinans Cerrahi ve Farmokolojik Tedavi Yöntemleri POP’lu Hastaların Post-op Bakımı, Üriner İnkontinans Cerrahi Operasyon Geçiren Hastalara Yönelik Hemşirelik Bakım Üriner İnkontinans Tedavisinde Davranışsal Tedavi Yöntemleri, Üriner İnkontinansta Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon POP ve Üriner İnkontinansa yönelik hemşirelik tanıları ve girişimleri Ürojinekoloji birimi çalışma modeli, Ürojinekoloji merkez modeli nasıl olmalıdır?

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, Seminer, vaka sunumları, tartışma, film gösterimi, araştırma yapıp sunma ve üzerinde tartışma

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ürojinekolojide Fizik tedavi ve Rehabilitasyon, Ed:A Karan, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul 2016 Ürojinekoloji ve Pelvik Rekonstrüktif Cerrahi, Güner H., Güneş Tıp Kitabevi, 2008 Kadınlarda Üriner İnkontinans ve Hemşirelik yaklaşımı, Beji, K,N., Emek Matbaacılık, İstanbul, 2002. www.urojinekoloji.org http://www.augs.org/

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Üriner inkontinans mekanizması,epidemiyolojisi ve risk faktörlerini tanımlayabilir
  • Üriner inkontinansın ve pelvik organ prolapsuslarının yaşam kalitesi üzerine etkisini bilebilir
  • Üriner inkontinans ve pelvik organ prolapsuslarından korunma ,tedavisi ve rehabilitasyonunda hemşirelik bakımını yapabilir
  • Ürodinami uygulanan kadınların hemşirelik bakımını yapabilir
  • Üriner inkontinanslı kadınlarda davranışsal tedavi yöntemlerini uygulayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Alt Üriner Sistem Anatomisi, Fizyolojisi ve Kontinans Mekanizması
2 Üriner İnkontinansın Epidemiyolojisi ve Risk Faktörleri
3 Üriner İnkontinansın Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi
4 POP’ları Hazırlayan Faktörler ve Önlenmesi, Kontinansın Geliştirilmesi
5 Üriner İnkontinans Tipleri ve Hastanın Değerlendirilmesi
6 POP’ların Tip ve Tanısı, Üriner İnkontinansın Değerlendirilmesinde Spesifik Tanı Testleri-I
7 POP’ların Tip ve Tanısı, Üriner İnkontinansın Değerlendirilmesinde Spesifik Tanı Testleri-II
8 Ara Sınav Haftası
9 POP’ların Tedavisi ve Cerrahi Tedavi Yöntemleri, Üriner İnkontinans Cerrahi ve Farmokolojik Tedavi Yöntemleri
10 POP’lu Hastaların Post-op Bakımı, Üriner İnkontinans Cerrahi Operasyon Geçiren Hastalara Yönelik Hemşirelik Bakım
11 Üriner İnkontinans Tedavisinde Davranışsal Tedavi Yöntemleri, Üriner İnkontinansta Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon
12 POP ve Üriner İnkontinansa yönelik hemşirelik tanıları ve girişimleri
13 Ürojinekoloji birimi çalışma modeli, Ürojinekoloji merkez modeli nasıl olmalıdır?
14 Vaka Sunumu
15 Vaka Sunumu
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 15 15
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 12 12
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 24 24
Seminer ve Hazırlığı 1 24 24
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 1 15 15
Arasınav ve Hazırlığı 1 25,5 25,5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 72 72
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5