Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme - Lisans - 2013 URT4017 Ürün Geliştirme Zorunlu 7 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

- Yeni bir ürün için çerçeve konsept ve strateji geliştirebilmek - Grup çalışmaları ile takım arkadaşlarından ve sunumlardan farklı bakış açılarını öğrenmek - Fırsatları belirlemek için kavramsal çerçeveyi uygulyabilmek - Endüstriler ve farklı coğrafyalar için yeni ürün fırsatlarını belirleyebilmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

SON DÖNEMLERDE İŞLETME YAZININDA ÖN PLANA ÇIKAN "YENİLİKÇİLİK" KAVRAMI İLE KATILIMCILARI TANIŞTIRMAK VE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜREÇLERİNİ YENİLİKÇİLİK KAVRAMI ÇERÇEVESİNDEN İNCELEMEKTİR.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

dersler; örnek olay incelemeleri; misafir konuşmacı ve projeler

Staj Durumu

YOK

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

INNOVATION MANAGEMENT AND NEW PRODUCT DEVELOPMENT (2005) PAUL TROTT, FT PRENTICE HALL AKLIN YENİ SINIRLARI (2006) DANIEL H. PINK, MEDIACAT TASARIM YÖNETİMİ (2005) BRIGITTE BORJA DE MOZOTA, MEDIACAT AXIOMATIC DESIGN (2001) NAM PYO SUH, OXFORD UNIVERSITY PRESS FİKİR NASIL BULUNUR (2005) JACK FOSTER, MEDIACAT

Dersin Web Sayfası

---

Müfredat Sorumlusu

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri - Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri ERDAL YILMAZ
Ofis/Oda No - Ofis/Oda No
Telefon - Telefon
E - Posta - E - Posta
Web - Web
Öğrenci Görüşme Saatleri - Öğrenci Görüşme Saatleri

Öğrenme Çıktıları

  • Yeni ürün geliştirme süreçlerine hakimdir
  • Tasarım araç ve tekniklerini kullanabilir
  • Yeni ürün geliştirme çalışmalarını üç farklı boyutta - ekonomi, çevre ve sosyal - destekleyebilir
  • Hedef kitlenin karşılanmamış ihtiyaçlarının belirlenmesi için araştırma yapabilir
  • Proje ekibinin bir parçası olmanın önemi kavrar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 TANIŞMA VE YENİLİKÇİLİK KAVRAMI
2 YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
3 REKABET AVANTAJI YARATMAK VE YENİLİKÇİLİK
4 YENİLİKÇİLİK SÜREÇLERİNİ YÖNETMEK
5 YENİLİKÇİ BİREY OLMAK
6 FİKİR GELİŞTİRME SÜREÇLERİ
7 ENTELEKTÜEL VARLIKLARI YÖNETMEK (TİCARİ SIRLAR, PATENT KAVRAMI, VB.)
8 Ara Sınav Haftası
9 ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME FAALİYETLERİNİN YÖNETİLMESİ
10 AR-GE PROJELER
11 YENİ ÜRÜN GELİŞTİRMEK: ÜRÜN VE MARKA STRATEJİLERİ
12 YENİLİKÇİLİK VE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRMEK
13 TASARIM SÜREÇLERİNE SİSTEMLİ YAKLAŞMAK: AKSİYOMLARLA TASARIM
14 AKSİYOMLARLA TASARIM ÖRNEKLERİ
15 TRIZ
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 4 56
Proje ve Hazırlığı 4 8 32
Ödev ve Hazırlığı 2 5 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi