Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme - Lisans - 2013 URT4017 Ürün Geliştirme Seçmeli 7 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Son dönemlerde işletme yazınında ön plana çıkan "yenilikçilik" kavramı ile katılımcıları tanıştırmak ve yeni ürün geliştirme süreçlerini yenilikçilik kavramı çerçevesinden incelemektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, üretim yönetimi işlevinin oldukça önemli bir bölümüne odaklanır: konsept ve ürün geliştirme. Bu kurs, özellikle ürün geliştirme aşamasıyla ilgili çok sayıda konuyu, problemi ve yöntemi ele alacaktır. Fikir Üretme, Fikir Tarama, Konsept Geliştirme

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

dersler; örnek olay incelemeleri; misafir konuşmacı ve projeler

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

INNOVATION MANAGEMENT AND NEW PRODUCT DEVELOPMENT (2005) PAUL TROTT, FT PRENTICE HALL AKLIN YENİ SINIRLARI (2006) DANIEL H. PINK, MEDIACAT TASARIM YÖNETİMİ (2005) BRIGITTE BORJA DE MOZOTA, MEDIACAT AXIOMATIC DESIGN (2001) NAM PYO SUH, OXFORD UNIVERSITY PRESS FİKİR NASIL BULUNUR (2005) JACK FOSTER, MEDIACAT

Dersin Web Sayfası

---

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci, ürün tasarımı ve geliştirmesi için bir dizi araç ve yöntemle yetkinlik geliştirecektir.
  • Öğrenci, yeni bir ürün yaratmada çoklu fonksiyonların (örn. strateji, pazarlama, mühendislik, operasyonlar, vb.) rolünü inceleyecektir.
  • Öğrenci, ortak bir hedefe ulaşmak için disiplinler arası ekipleri koordine edebilecektir.
  • Öğrenci, inovasyon ve pazar benimseme teori ve pratiğini keşfederek yeni ürün geliştirme sürecini inceleyecektir.
  • Öğrenci, eylem odaklı bir ortamda uygulama ve yansıtma yoluyla geçmiş deneyimlerden ve diğer derslerdeki belirli bilgilerden yararlanmayı inceleyecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders tanıtımı
2 Yeni ürün geliştirme süreci
3 Rekabet avantajı ve yenilikçilik
4 Yenilikçilik süreçlerinin yönetimi
5 Yenilikçi olmak
6 Fikir geliştirme süreçleri
7 Entellektüel sermayenin yönetimi
8 Ara Sınav
9 Ar-Ge ve proje yönetimi kavramı
10 Ar-Ge ve proje yönetimi kavramı
11 Yeni ürün geliştirme ve marka stratejileri
12 Yenilikçilik ve yeni ürün geliştirme
13 Aksiyomlarla tasarım
14 Aksiyomlarla tasarım
15 Triz
16 Genel değerlendirme
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 4 56
Proje ve Hazırlığı 4 8 32
Ödev ve Hazırlığı 2 5 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5