Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Güzel Sanatlar Fakültesi - Endüstri Ürünleri Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Endüstri Ürünleri Tasarımı - 2014 EUT4002 Ürün Kimliği ve Marka Zorunlu 8 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Tasarlanan ürünlerin, pazarda başarı yakalamasının ana anahtarlarından biri de markalaşmadır. Marka, bir ürünün rakip diğer ürünlerden ayırtedici özelliklerinin vurgulanması ile ön plana çıkar.Ayırtedici özelliklerin şifresi ise, ürünlerin kimliğindedir ve tasarım aşamasında oluşturulur. Dersin amacı, öğrenciyi bu ve benzeri kavramlar yardımı ile geniş perspektifte düşünmelerini sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ürün analizleri yardımıyla kimlik kavramı ve kurumsallaşma kavramları tanıtılır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik/sunum/tartışma ile yürütülür.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders notları

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Ürün tasarımında kimlik olgusu hakkında fikir ve düşünceleri oluşur.
  • Markalaşma konusunda stratejik planlamalara aşinalık kazanır.
  • Analitik düşünmeyi pekiştirir.
  • Çok yönlü düşünme kabiliyeti pekişir.
  • Sistematik düşünme ve sunma becerisi pekişir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş. Markalaşma.
2 Marka nedir ve nasıl oluşur?
3 Marka ve ürün ilişkisi
4 Duyusal marka stratejileri
5 Marka iletişimindeki temel faktörler
6 İletişim başarısı ve brief hazırlığı nedir? Markayı oluşturan ana unsurların rolleri: kullanan/müşteri analizleri
7 Ürün kimliğinden Marka iletişimine giriş
8 Ara Sınav Haftası
9 Marka kimliği, imajı, kavramı ve kişiliği kavramları
10 Marka kimliği oluşturma, yaratıcı stratejiler
11 Marka – Ürün Arakesiti
12 Tasarlama aşamasında ürün kimliği oluşturma ve markaya uyumu
13 Global markalardan örnekler ve tarihçe
14 Örnekler üzerinden tartışma ve ürün kimliği oluşturma çalışması
15 Örnekler üzerinden tartışma ve ürün kimliği oluşturma çalışması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Ödev ve Hazırlığı 2 10 20
Araştırma ve Hazırlığı 2 5 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5