Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği IMAE161 Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi Zorunlu 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı matematik öğretmen adaylarının, özel yetenekli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaları ve bunların özel yetenekli öğrencilere matematik öğretmeye olan yansımaları hakkında bakış oluşturmalarını sağlamaktır. Bu derste ayrıca matematik eğitiminde özel yetenekli öğrencilerle yapılan alana özgü uygulamalar hakkında bilgi ve uygulama becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin tanılanması, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, matematikte üstün yeteneğin gelişimi, üstün yetenekli öğrenciler için program tercihleri, üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırma, zenginleştirme, hızlandırma, üstün yetenekli öğrenciyi sınıf içinde destekleme, üstün yetenekli öğrencilerle olan sosyal ilişkiler; üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretim, soru-cevap ve proje ve sunu, grup tartışması

Staj Durumu

Bulunmuyor

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Şahin, F. (2018). Özel Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri, Anı Yayıncılık • Kılıç, O., Çitil, M. (2019). Özel Yetenekli Öğrencim Var. MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü • Uyaroğlu, B., Bülbün Aktı, B. (2016). Üstün yetenekli çocuklar Uzmanlar ve Aileler için El Kitabı, Anı Yayıncılık

Dersin Web Sayfası

Bulunmuyor

Öğrenme Çıktıları

  • Özel yetenekli öğrencilerinin özellikleriyle alakalı fikir sahibi olur.
  • Özel yetenekli öğrencilerin tanılanma çeşit ve süreçlerini listeler.
  • Özel yetenekli öğrencilere yönelik öğretim modellerini ve program tercihlerini ayır eder.
  • Matematikte özel yetenekli öğrencilerin eğitimi ve öğretimi ile ilgili alana özgü modeller hakkında bilgi sahibi olur.
  • Matematikte özel yetenekli öğrencilerin eğitimi ve öğretimi ile ilgili alana özgü modelleri ortaokul 5-8.sınıflar düzeyinde uygular.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma, dersin işlenişi, kaynaklar ve görevlerin tanıtımı Özel yeteneğin tanımı- zeka ve yetenek kavramları
2 Özel yetenekli öğrencilerin özellikleri (ÖÇ1, ÖÇ2) (Şahin, Bölüm 1)
3 Özel yetenekli öğrencilerin tanılanması (ÖÇ1, ÖÇ2) (Şahin, Bölüm 1)
4 Matematikte özel yetenekli öğrenciler ve yaratıcılık (Şahin, Bölüm 6) (ÖÇ4)
5 Matematikte müfredat farklılaştırma (Şahin, Bölüm 6) (ÖÇ4) & Matematikte üstün yeteneğin gelişimi- DISCOVER Modeli (ÖÇ5)
6 Özel yetenekli öğrenciler için program tercihleri: Hızlandırma (Acceleration) ve gruplandırma modelleri (ÖÇ3, ÖÇ4) (Şahin, Bölüm 2) Zenginleştirme (Enrichment) (ÖÇ3, ÖÇ4) (Şahin, Bölüm 3)
7 Özel yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP) (ÖÇ3, ÖÇ4) (Şahin, Bölüm 12)
8 Ara Sınav Haftası
9 Özel yeteneklilerin matematik eğitiminde örnek bir uygulama olarak STEM (ÖÇ4) (Şahin, Bölüm 13) Özel yeteneklilerin matematik eğitiminde farklılaştırma için Matematiksel Modelleme (ÖÇ4) (Şahin, Bölüm 14)
10 (Grup 1) & (Grup 2) & (Grup 3) …Ders planı sunumu-sınıf-içi uygulama örnekleriyle
11 (Grup 4) & (Grup 5) & (Grup 6) … Ders planı sunumu-sınıf-içi uygulama örnekleriyle
12 (Grup 7) &(Grup 8) & (Grup 9) … Ders planı sunumu-sınıf-içi uygulama örnekleriyle
13 (Grup 10) & (Grup 11) & (Grup 12) … Ders planı sunumu-sınıf-içi uygulama örnekleriyle
14 (Grup 13) & (Grup 14) & (Grup 15) … Ders planı sunumu-sınıf-içi uygulama örnekleriyle
15 Dönem Sonu Değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 1 20 20
Sunum ve Hazırlığı 1 8 8
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Final ve Hazırlığı 1 12 12

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5