Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE161 | Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE161 | Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı matematik öğretmen adaylarının, özel yetenekli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaları ve bunların özel yetenekli öğrencilere matematik öğretmeye olan yansımaları hakkında bakış oluşturmalarını sağlamaktır. Bu derste ayrıca matematik eğitiminde özel yetenekli öğrencilerle yapılan alana özgü uygulamalar hakkında bilgi ve uygulama becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.
-
Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin tanılanması, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, matematikte üstün yeteneğin gelişimi, üstün yetenekli öğrenciler için program tercihleri, üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırma, zenginleştirme, hızlandırma, üstün yetenekli öğrenciyi sınıf içinde destekleme, üstün yetenekli öğrencilerle olan sosyal ilişkiler; üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları.
Sunuş yoluyla öğretim, soru-cevap ve proje ve sunu, grup tartışması
Bulunmuyor
Türkçe
• Şahin, F. (2018). Özel Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri, Anı Yayıncılık • Kılıç, O., Çitil, M. (2019). Özel Yetenekli Öğrencim Var. MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü • Uyaroğlu, B., Bülbün Aktı, B. (2016). Üstün yetenekli çocuklar Uzmanlar ve Aileler için El Kitabı, Anı Yayıncılık
Bulunmuyor
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma, dersin işlenişi, kaynaklar ve görevlerin tanıtımı Özel yeteneğin tanımı- zeka ve yetenek kavramları |
2 | Özel yetenekli öğrencilerin özellikleri (ÖÇ1, ÖÇ2) (Şahin, Bölüm 1) |
3 | Özel yetenekli öğrencilerin tanılanması (ÖÇ1, ÖÇ2) (Şahin, Bölüm 1) |
4 | Matematikte özel yetenekli öğrenciler ve yaratıcılık (Şahin, Bölüm 6) (ÖÇ4) |
5 | Matematikte müfredat farklılaştırma (Şahin, Bölüm 6) (ÖÇ4) & Matematikte üstün yeteneğin gelişimi- DISCOVER Modeli (ÖÇ5) |
6 | Özel yetenekli öğrenciler için program tercihleri: Hızlandırma (Acceleration) ve gruplandırma modelleri (ÖÇ3, ÖÇ4) (Şahin, Bölüm 2) Zenginleştirme (Enrichment) (ÖÇ3, ÖÇ4) (Şahin, Bölüm 3) |
7 | Özel yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP) (ÖÇ3, ÖÇ4) (Şahin, Bölüm 12) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Özel yeteneklilerin matematik eğitiminde örnek bir uygulama olarak STEM (ÖÇ4) (Şahin, Bölüm 13) Özel yeteneklilerin matematik eğitiminde farklılaştırma için Matematiksel Modelleme (ÖÇ4) (Şahin, Bölüm 14) |
10 | (Grup 1) & (Grup 2) & (Grup 3) …Ders planı sunumu-sınıf-içi uygulama örnekleriyle |
11 | (Grup 4) & (Grup 5) & (Grup 6) … Ders planı sunumu-sınıf-içi uygulama örnekleriyle |
12 | (Grup 7) &(Grup 8) & (Grup 9) … Ders planı sunumu-sınıf-içi uygulama örnekleriyle |
13 | (Grup 10) & (Grup 11) & (Grup 12) … Ders planı sunumu-sınıf-içi uygulama örnekleriyle |
14 | (Grup 13) & (Grup 14) & (Grup 15) … Ders planı sunumu-sınıf-içi uygulama örnekleriyle |
15 | Dönem Sonu Değerlendirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |