Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Özel Eğitim Öğretmenliği - 2016 | OZE2105 | Uygulamalı Davranış Analizi | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Özel Eğitim Öğretmenliği - 2016 | OZE2105 | Uygulamalı Davranış Analizi | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Hedef davranış belirleyebilme, davranışsal amaç yazabilme, veri toplama yöntemlerini kullanabilme; davranış değiştirme planı hazırlayabilme ve uygulayabilme becerisi kazandırmak
-
Uygulamalı davranış analizinin (UDA) temelleri, tarihçesi, tanımı, ilkeleri ve önemi; UDA ve etik; hedef davranış belirleme, tanımlama, ölçme ve kaydetme; hedef davranışa ilişkin toplanan verilerin analizi ve değerlendirilmesi; öğretime karar vermek için verilerin kullanımı; davranış işlevlerini belirleme; davranış artırma ilkeleri ve işlem süreçleri; pekiştireç çeşitleri ve kullanımı; sembol pekiştirme; yeni davranışların kazandırılmasında ilkeler ve işlem süreçleri; davranış azaltma ilkeleri ve işlem süreçleri; ayrımlı pekiştirme: sönme, tepkinin bedeli; genellemenin sağlanması; UDA ve tek denekli araştırma yöntemleri.
Sunum hazırlama, doğrudan öğretim, ödev hazırlama, beyin fırtınası, sınıf içi tartışma
Yok
Türkçe
Özyürek, M. (2004) Sınıfta Davranış Değiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Kök Yayıncılık, Ankara. Kırcaali-İftar, G.(Ed) (2003) Davranış ve Öğrenme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Kırcaali-İftar, G.; Tekin, E.(1997) Tek Denekli Araştırma Yöntemeleri Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar (2004) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım. Akçin, N.(2005) Uygulamalı Davranış Analizi.Yayınlanmamış Ders Notları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrenme kuramları |
2 | Uygulamalı davranış analizinin özellikleri |
3 | Problem davranışların işlevinin belirlenmesi |
4 | Hedef davranışı belirlemesi |
5 | Hedef davranışın dolaylı değerlendirilmesi-anektod kaydı |
6 | Hedef davranışın dolaylı değerlendirilmesi-anektod kaydı |
7 | Hedef davranşın doğrudan değerlendirilmesi: yazılı kayıtların analizi, somut ürünlerin gözlenmesi |
8 | Arasınav |
9 | Hedef davranşın doğrudan değerlendirilmesi: davranış örneklerinin gözlenmesi |
10 | Hedef davranşın doğrudan değerlendirilmesi: davranış örneklerinin gözlenmesi |
11 | Kazandırılacak uygun davranışın belirlenmesi |
12 | Uygun davranışları arttırma teknikleri |
13 | Uygun davranışları arttırma teknikleri |
14 | Uygun olmayan davranışları azaltma teknikleri |
15 | Örnek uygulamalar |
16 | Örnek uygulamalar |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 12 | 24 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |