Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Güzel Sanatlar Enstitüsü - Geleneksel Türk Sanatları

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tezli Yüksek Lisans - 2012 GT765 Uygur'dan Osmanlı'ya Minyatür Sanatı tarihi Seçmeli 1 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Uygurdan Osmanlıya Minyatür Sanatının Tarihi sürecinde geçirdiği evreler ve dönem etkileri anlatılarak kronolojik olarak minyatür sanatının gelişim evresi incelenecektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Uygurdan Osmanlıya kadar minyatür sanatı-sanatçıları hakkında bilgi vermek ve öğrencinin kronolojik olarak minyatür sanatının tarihi hakkında bilgi edinmesini sağlamak.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konu hakkında araştırma yapabilmek için makale ve kitaplardan kaynak toplamak. Elde edilen dokümanların ışığında araştırma konusunun dosyasını hazırlamak.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İsmail Hakkı Baltacıoğlu 'Türk Minyatürcülüğü', Ankara, 1971-Ernst Kühnel, "Doğu İslâm Medeniyetinde Minyatür",Ankara, 1962-Yaşar Çoruhlu, "Erken Devir Türk Sanatı", Kabalcı, 2007, İstanbul-Emel Esin, "Türk Sanatında İkonografik Motifler", Kabalcı, 2003, İstanbul-Jean-Paul Roux, "Orta Asya", Kabalcı, 1999, İstanbul-M.Ş.İpşiroğlu, "İslâmda resim", Türkiye İş Bankası, 1973, İstanbul

Dersin Web Sayfası

none

Öğrenme Çıktıları

  • Türk Topluluklarının yaşayışları hakkında açıklama yapabilir.
  • Uygur sanatı ve minyatürleri hakkında tanımlama yapabilir.
  • Timur sanatı ve minyatürleri hakkında tanımlama yapabilir.
  • Safevi sanatı ve minyatürleri tanımlama yapabilir.
  • Uygur, Timur ve safevi minyatür sanatkarlarını tanıyabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Uygur yazmalarındaki minyatür örnekleri anlatılacak ve günümüze kadar etkileri hakkında bilgi verilecek.
2 İslam sonrası erken devir minyatür örnekleri anlatılacak.
3 8-11. yy Uygur örnekleri ile İslam sonrası erken örnekler karşılaştırılacak.
4 İpek yolu güzergahındaki önemli sanat merkezleri anlatılacak.
5 İlhanlı dönemi minyatür örnekleri anlatılarak, Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklu örneklerinde Asya -Anadolu bağlantısı tartışılacak.
6 Timur yazmalarınıdaki minyatürlerin özellikleri anlatılarak tartışılacak.
7 Safevi yazmalarınıdaki minyatürlerin özellikleri anlatılarak tartışılacak.
8 Ara Sınav Haftası
9 Öğrenciye verilen konu hakkında hakkında araştırma yapabilmesi için makale ve kitaplardan kaynak toplaması istenecek.
10 Öğrenci kütüphanelerde araştırma yapacak ve çalışma konusunun planını hazırlayacak.
11 Araştırmasına devam edecek.
12 Araştırmasında yazdığı kısımları teslim ederek üzerinde tartışılacak.
13 Araştırma konusunun yazımına devam edecek.
14 Araştırma konusunun yazımına devam edecek.
15 Araştırma sonucu hazırladığı dosyasını teslim edecek ve sunumunu yapacak.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 20 20
Proje ve Hazırlığı 1 20 20
Ödev ve Hazırlığı 1 20 20
Sunum ve Hazırlığı 1 15 15
Araştırma ve Hazırlığı 1 30 30
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi