Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Spor Bilimleri Fakültesi - Antrenörlük Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Antrenörlük Eğitimi - 2016 HANT2144 Uzmanlık Dalı Ritmik Cimnastik TeknikTaktik IV Seçmeli 4 4,00 1 1

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Ritmik Cimnastikte kullanılan ip, çember, top, labut ve kurdele aletlerinin temel gruplarının öğretimi ve kullanım becerisinin geliştirilmesi

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İp, çember, top, labut ve kurdele aletlerinin temel elementlerinin öğretilmesi ve uygulanma şekillerinin geliştirilmesi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma yöntemi,gösterip yaptırma, bireysel çalışma

Staj Durumu

yOK

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Jemni, M. (Ed.). (2017). The science of gymnastics: advanced concepts. Routledge. Caine, D. J., Russell, K., & Lim, L. (Eds.). (2013). Handbook of sports medicine and science: gymnastics. John Wiley & Sons. Cristina Elena Moraru. (2016). Physical training in rhythmic gymnastics theory and practice. Lambert Academic Pub. Lissizkaja, T.S.: Rhytmische Sportgymnastik, Sportverlag, Berlin, 1986. Code of Points Rhythmic Sportive Gymnastics, Switzerland, 2025-2028. Doğan, F., Altay, F.: Ritmik Cimnastik, Ankara, 1996. .Jastrembskaia, N., Titov Y.: Rhythmic Gymnastics, Human Kinetics, 2016 Konter, K.A.: Ritmik Cimnastik, İnkılap Yayın San. Ve Tic. A.Ş., İstanbul, 1998 Palmer, H. C. (2003). Teaching rhythmic gymnastics: a developmentally appropriate approach. Human Kinetics. Schwabowski, R., Brzank, R., & Nicklas, I. (2010). Rhythmische Sportgymnastik: Leistung-Technik-Methodik. Meyer & Meyer Verlag. Mehmet Yavaş, Atilla İlhan. Beden Eğitimi ve Spord Özel Öğretim Yöntemleri, Bursa, 1. Baskı, 1996 Palmer Heather. Teaching Rhythmic Gymnastics. Human Kinetics, USA, 2003

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Yaş gruplarına göre eğitim ve öğretim basamaklamasını uygulayabilir
  • Uygulanan alet tekniklerinde yapılan hataları düzeltebilir
  • Alet tekniklerinin geliştirme çalışmalarını bilir
  • Teknikte yapılan hataları düzeltme çalışmalarını ve uygulanan drilleri bilir
  • Antrenman yöntemlerini sporcunun hareket sistemlerine göre düzenler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İp, top ve çember aletlerinde temel tutuş şekilleri; salınımlar, dairesel hareketler ve sekizler
2 Labut ve kurdele aletlerinde temel tutuş şekilleri; salınımlar, dairesel hareketler ve sekizle
3 İp ve çember aletlerinde rotasyon hareketleri ve alet içinden geçişler (sekme, hoplama); kullanım grubu hareketleri ile bağlantıların oluşturulmas ı
4 Labut aletinde rotasyonlar ve vuruşlar, top ve çember aletinde yerde yuvarlamalar,topta ritmik vuruşlar; kullanım grubu hareketleri ile bağlantıların oluşturulmas
5 Kurdele aletinde spiral ve zigzag, kullanım grubu hareketleri ile bağlantıların oluşturulmas ı
6 İp aletinde echappe, değirmen; kurdelede alet içinden geçiş ve echappe; kullanım grubu hareketleri ile bağlantıların oluşturulmas
7 Labut aletinde değirmenler; topta vücut üzerinde yuvarlamalar diğer grup hareketlerle bağlantıların oluşturulması
8 Ara sınav hazırlığI
9 Ara sınav
10 Çember aletinde vücut üzerinde yuvarlamalar, labut aletinde asimetrik hareketler 11
11 İp ve top aletlerinde temel fırlatma ve tutuş şekilleri ile diğer temel grup hareketlere bağlantıların oluşturulmas
12 Çember ve kurdele aletlerinde temel fırlatma ve tutuş şekilleri; diğer temel grup hareketlere bağlantıların oluşturulmas
13 Labut aletinde temel fırlatma ve tutuş şekilleri; diğer temel grup hareketlere bağlantıların oluşturulmasI
14 İp ve top aletlerinde kombinasyon hareketlerinin oluşturulması
15 Çember ve kurdele aletlerinde kombinasyon hareketlerinin oluşturulması
16 Labut aletinde kombinasyon hareketlerinin oluşturulmas
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 2 2
Proje ve Hazırlığı 1 2 2
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 2 2
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 4 4
Teorik Ders Saati 7 7 49
Uygulama Ders Saati 7 7 49

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi