Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - Lisans - 2014 | GZT3023 | Vatandaş Gazeteciliği | Seçmeli | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - Lisans - 2014 | GZT3023 | Vatandaş Gazeteciliği | Seçmeli | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Vatandaşların günümüzün gazetecilik pratiği içerisindeki katkılarını, habercilik pratiğindeki uyumsuzluklarını bilgi toplumu bağlamı içerisinde değerlendirmek ve bu gazetecilik türünde çalışacak öğrencilerin farkındalık düzeyini yükseltmek temel amaçtır. Vizen öncesi daha çok dersin teorik çerçevesi verildikten sonra vizen sonrası dünyadaki uygulamaları farklı konu ve ülke örnekleriyle incelenmektedir.
-
Vatandaş Gazeteciliği İle Yurttaş Dolayımlı Gazetecilik Farkı, Vatandaş Gazeteciliğinde Medya İmkanları, Etik Boyutuyla Vatandaş Gazeteciliği, İnternet Ve Sosyal Medya Yerel Gazetecilik İmkanları Açısından Vatandaş Gazeteciliği, Brezilya’da Yurttaş Gazetecilik Ve Çocuk Hakları, İnsan Hakları Ve Haksızlıkları: Filistin’in Gündelik Yaşamından Blog Haberleri, Filistin Haber Web Siteleri Ve Yurttaş Gazetecilik Blogları, Çin’de Yurttaş Gazetecilik: Wenchuan Deprem Felaketi, Antarktika’da İklim Değişikliği Blogculuğu, Vatandaş Dolayımlı Medya Örnekleri.
Klasik anlatım metodu uygulanmaktadır. Projeksiyon desteğiyle derste, soru - cevaplarla öğrencilerin derse katılımı sağlanmaktadır.
-
Türkçe
Yurttaş Gazeteciliği: Küresel Perspektifler (Der. Stuart Allan, Einar Thorsen, Çev. İlkay Sevgi Temizalp, Epsilon Yayınevi, 2019) ( TEZLER Günümüz Türk Basınında Yurttaş Gazeteciliğinin Durumu Ve Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Ceren Balel, Yl Tezi, İstanbul Ünv. Sbe-2009, Vize Sayfa 48-82) “Yeni Medyada Yurttaş Gazeteciliğinin Yeniden Üretimi: Çevre Gazeteciliği Bağlamında Yeşil Gazete Örneği” (Gönül İnamoğlu, Yl Tezi, Akdeniz Ünv. Sbe-2018, Sayfa 24-54) “Bir Yurttaş Gazeteciliği Örneği Olarak Blog Gazeteciliği” (Ali Eldiven, Yl Tezi, Kocaeli Ünv. Sbe-2018, Sayfa 24-41. Sosyal Medya Ve Yurttaş Gazeteciliği: Gezi Parkı Eylemleri Üzerine Bir İnceleme (Onur Karakaş, Yl Tezi, Kocaeli Ünv. Sbe-2015, Sayfa 29-47) Sayısal İletişim Teknolojileri Ve Yurttaş Gazeteciliği: Haber Portallarında Görüntülü Haber Akışına Kullanıcıların Yaklaşımı(Sedat Özel, Doktora Tezi, İstanbul Ünv. Sbe-2010, Sayfa 378-451) MAKALELER “Gazetecilikte Yeni Bir Yönelim: Yurttaş Gazeteciliği” (Ruhdan Uzun, Selçuk Ünv. Sosyal Bilimler Dergisi, 2006) “Profesyonel Haber Medyasında Yurttaş Katılımı: CNN Türk - Haberim Örneğinde Katılımcı Gazeteciliğin Sınırları” (Tolga Çevikel, Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi-2011 “Türkiye’de Yurttaş Gazeteciliği Bağlamında İnternet Haberciliği: Bianet Örneğinde Kentsel Dönüşüm Projesiyle İlgili Haberlerin Analizi” (Tezcan Özkan Kutlu- Onur Bekiroğlu, Selçuk İletişim Dergisi, 2010) “Yeni Medya Ve Kullanıcı Türevli İçerik: Dokuz8haber Sitesi Örneğinde Yurttaş Gazeteciliği Üzerine Etnografik Bir İnceleme” (Eylem Yanardağoğlu, Uluslararası Kıbrıs Ünv. Folklor Edebiyat, 2015) “Yurttaş Gazeteciliğinin Ana Akım Medyaya Etkisi: Whatsapp İhbar Hatları Örneği” (Murat Karaman, Murat Önder), Erciyes İletişim Dergisi Akademia, 2017) “Alternatif Bir Medya Alanı Olarak Yurttaş Gazeteciliği” (Petek Durgeç Aydoğan, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2017)
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş: Vatandaş Gazetecilik Dersinde Öne Çıkan Kavramlar |
2 | Alternatif Bir Alan Olarak Vatandaş Gazeteciliği ve Vatandaş Dolayımlı Medya Örnekleri |
3 | Vatandaş Gazeteciliğini Ortaya Çıkaran Koşullar r |
4 | Vatandaş Gazeteciliği İle Yurttaş Dolayımlı Gazetecilik Farkı |
5 | Vatandaş Ve Yurttaş Gazeteci, Vatandaş Gazeteciliğinde Medya İmkanları, Biçimse Özellikleri ve Sorunları |
6 | Etik Boyutu İle Vatandaş Gazeteciliği |
7 | Yurttaş/Vatandaş Gazeteciliği Ortamları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İnternet Ve Sosyal Medya İmkanları Açısından Vatandaş Gazeteciliği |
10 | Yerel Gazetecilik İmkanları Açısından Vatandaş Gazeteciliği |
11 | Brezilya’da Yurttaş Gazetecilik Ve Çocuk Hakları |
12 | İnsan Hakları Ve Haksızlıkları: Filistin’in Gündelik Yaşamından Blog Haberleri |
13 | Filistin Haber Web Siteleri Ve Yurttaş Gazetecilik Blogları |
14 | Çin’de Yurttaş Gazetecilik: Wenchuan Deprem Felaket |
15 | Antarktika’da İklim Değişikliği Blogculuğu |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |