Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Bilgisayar Mühendisliği(Türkçe) - 2016 Tezli Yüksek Lisans | BLM7031 | Veri Bilimi | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Bilgisayar Mühendisliği(Türkçe) - 2016 Tezli Yüksek Lisans | BLM7031 | Veri Bilimi | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, öğrencilere veri bilimi konusunda temel kavramları öğretmek ve literatürdeki teknikleri kullanarak veri analizi konusunda uygulama yeteneğini kazandırmaktır.
-
Ders içeriğine genel bakış: Veri Bilimine giriş ve önemi; Temel veri modelleri, varlıkların ilişkisel modelleri, ilişkisel modeller ve SQL; NoSQL veritabanı, Mongo veritabanı, Büyük verinin kaynakları ve tipleri; sıkça gerçekleşen örüntü analizleri; Sınıflandırma-Kümeleme bağlamında veri analizi ve veri yönetimi ile ilgili metotlar; Ağ modelleri ve grafik analizleri; Verinin görselleştirilmesi; Tavsiye sistemleri.
Anlatım, görsel video, materyal örnekleri ve ödev
Yok
Türkçe
1. José, U. (2021). Python Programming for Data Analysis. Springer Nature Switzerland AG. 2. Vasiliev, Y.(2022). Python for Data Science: A Hands-On Introduction. 3. Zong, C., Xia, R., & Zhang, J. (2021). Text Data Mining (Vol. 711, p. 712). Singapore: Springer.
Sınıf içi ders materyalleri kullanılmaktadır.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Veri Bilimine giriş ve önemi |
2 | Temel veri modelleri |
3 | Varlıkların ilişkisel modelleri |
4 | İlişkisel modeller ve SQL |
5 | NoSQL veritabanı |
6 | Mongo veritabanı |
7 | Büyük verinin kaynakları ve tipleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sıkça gerçekleşen örüntü analizleri |
10 | Sınıflandırma-Kümeleme bağlamında veri analizi ve veri yönetimi ile ilgili metotlar |
11 | Sınıflandırma-Kümeleme bağlamında veri analizi ve veri yönetimi ile ilgili metotlar |
12 | Ağ modelleri ve grafik analizleri |
13 | Verinin görselleştirilmesi |
14 | Tavsiye sistemleri |
15 | Dönem sonu proje sunumları |
16 | Dönem sonu proje sunumları |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ödev ve Hazırlığı | 8 | 8 | 64 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |