Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Bilgisayar Mühendisliği - 2014 | BLM3052 | Veri Madenciliği | Seçmeli | 6 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Bilgisayar Mühendisliği - 2014 | BLM3052 | Veri Madenciliği | Seçmeli | 6 | 4,00 | 2 | 2 |
Veri Madenciliği Kavramları, Veri Hazırlama Teknikleri, Kümeleme Metotları ve Sınıflama Yöntemlerini Birliktelik Kurallarını ve Büyük veri çağında bu yöntemlerin nasıl kullanılacağını öğretmektir.
-
Veri ambarı ve OLTP, Veri madenciliğine giriş, Karar ağaçları ile sınıflandırma, Twoing ve Gini algoritması, K-En yakın komşu sınıflandırması, Kümeleme ve Hiyerarşik kümeleme, Hiyerarşik olmayan kümeleme, Destek vektör makinaları, Bayes teoremi ve sınıflandırma, Sınıflandırma ve Kümeleme, Yaklaşımlarının Birlikte Kullanılması, Birliktelik kuralları ve Apriori algoritması, Metin Madenciliği, Veri Madenciliği ile Sosyal Ağ Analizi, Web Madenciliği.
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri
yok
Türkçe
J. Han – M. Kamber ; Data Mining , Morgan-Kaufman, Academic Press, 2001 ve I. Witten – E. Frank; Data Mining, Academic Press; 2000.
Sınıf içi ders materyalleri kullanılmaktadır.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Veri ambarı ve OLTP |
2 | Veri ambarı ve OLTP |
3 | Sınıflandırma ve kümelemeye giriş |
4 | Karar ağaçları ile sınıflandırma |
5 | En yakın komşu sınıflandırması |
6 | Kümeleme ve Hiyerarşik kümeleme |
7 | Hiyerarşik olmayan kümeleme |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Destek vektör makinaları |
10 | Bayes teoremi ve sınıflandırma |
11 | Sınıflandırma ve Kümeleme Yaklaşımlarının Birlikte Kullanılması |
12 | Birliktelik kuralları ve Apriori algoritması |
13 | Metin Madenciliği |
14 | Veri Madenciliği ile Sosyal Ağ Analizi |
15 | Web Madenciliği |
16 | Proje sunumları |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |