Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Matematik Öğretmenliği - Lisans OMAT3006 Veri Sayma ve Olasılık Öğretimi Zorunlu 6 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı matematik öğretmen adaylarının olasılık ve istatistik öğretimine dair alan ve pedagojik alan bilgilerinin geliştirilmesidir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Olasılıkla ilgili temel kavramlar, olasılık çeşitleri, olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları; veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi, dağılım kavramı, sıklık dağılımları, merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

Bulunmamaktadır.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kader, G. D., & Jacobbe, T. (2013). Developing essential understanding of statistics Grades 6–8. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics. Peck, R., Gould, R., & Miller, S. J. (2013). Developing essential understanding of statistics Grades 9–12. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics Franklin, C., Kader, G., Mewborn, D., Moreno, J., Peck, R., Perry, M., & Scheaffer, R. (2007). Guidelines for assessment and instruction in statistics education (GAISE) report: A pre-K-12 curriculum framework. Alexandria, VA: American Statistical Association.

Dersin Web Sayfası

Bulunmamaktadır

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler istatistik ve matematik disiplinlerini birbirinden ayırt eder.
  • Öğrenciler istatistik disiplinini biricik kılan özelliklerini keşfeder.
  • Öğrenciler istatistik ve olasılıkta kavramsal öğrenmeyi işlemsel öğrenmeden ayırt eder ve uygun ders materyalleri geliştirir.
  • Öğrenciler istatistik ve olasılıkta uygun ve etkili ölçme ve değerlendirme metod ve materyalleri geliştirir.
  • Öğrenciler istatistik ve olasılıkta uygun ve etkili ölçme ve değerlendirme metod ve materyalleri geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı, öğretmen adaylarının istatistik okuryazarlığı ve istatistiksel muhakeme becerilerinin tespit edilmesi
2 İstatistiğin temel bileşenleri: değişkenlik ve problem durumu/bağlamı
3 İstatistik ve matematiksel düşünme sistemlerinin karşılaştırılması
4 İstatistiksel problem çözme: GAISE teorik çerçevesi
5 İstatistikte kavramsal öğrenme: aritmetik ortalama ve standart sapma örneği
6 İstatistikte kavramsal öğrenme: kutu grafiği ve veriyi 5 sayı ile özetlemek
7 İstatistikte kavramsal öğrenme: nitelikli içerik, etkinlik, çalışma kağıdı, ödev oluşturmak
8 Vize Sınavı
9 Türk Eğitim Sisteminde İstatistik öğretimi Ders kitabı bölümleri İstatistik soruları
10 İstatistiksel gösterimler-grafikler ve doğru kullanımı Nokta grafiği Kutu grafiği Histogram Sütun grafiği Pasta grafiği
11 Olasılığın temel kavramları, olasılığa matematiksel ve istatistiksel bakış açılarının karşılaştırılması
12 Olasılığın temel kavramlarını öğretimi Koşullu olasılık, Bayes ve ötesi
13 Olasılık ve istatistik öğretiminde nitelikli ölçme ve değerlendirme
14 İstatistiğin yanlış ve/veya kötüye kullanımı: günlük hayatta karşılaştığımız istatistiksel grafikler
15 Dersin Değerlendirmesi
16 Final Öncesi Tekrar
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 5 70
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5