Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Matematik Öğretmenliği - Lisans | OMAT3006 | Veri Sayma ve Olasılık Öğretimi | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Matematik Öğretmenliği - Lisans | OMAT3006 | Veri Sayma ve Olasılık Öğretimi | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı matematik öğretmen adaylarının olasılık ve istatistik öğretimine dair alan ve pedagojik alan bilgilerinin geliştirilmesidir.
-
Olasılıkla ilgili temel kavramlar, olasılık çeşitleri, olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları; veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi, dağılım kavramı, sıklık dağılımları, merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
-
Bulunmamaktadır.
Türkçe
Kader, G. D., & Jacobbe, T. (2013). Developing essential understanding of statistics Grades 6–8. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics. Peck, R., Gould, R., & Miller, S. J. (2013). Developing essential understanding of statistics Grades 9–12. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics Franklin, C., Kader, G., Mewborn, D., Moreno, J., Peck, R., Perry, M., & Scheaffer, R. (2007). Guidelines for assessment and instruction in statistics education (GAISE) report: A pre-K-12 curriculum framework. Alexandria, VA: American Statistical Association.
Bulunmamaktadır
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, öğretmen adaylarının istatistik okuryazarlığı ve istatistiksel muhakeme becerilerinin tespit edilmesi |
2 | İstatistiğin temel bileşenleri: değişkenlik ve problem durumu/bağlamı |
3 | İstatistik ve matematiksel düşünme sistemlerinin karşılaştırılması |
4 | İstatistiksel problem çözme: GAISE teorik çerçevesi |
5 | İstatistikte kavramsal öğrenme: aritmetik ortalama ve standart sapma örneği |
6 | İstatistikte kavramsal öğrenme: kutu grafiği ve veriyi 5 sayı ile özetlemek |
7 | İstatistikte kavramsal öğrenme: nitelikli içerik, etkinlik, çalışma kağıdı, ödev oluşturmak |
8 | Vize Sınavı |
9 | Türk Eğitim Sisteminde İstatistik öğretimi Ders kitabı bölümleri İstatistik soruları |
10 | İstatistiksel gösterimler-grafikler ve doğru kullanımı Nokta grafiği Kutu grafiği Histogram Sütun grafiği Pasta grafiği |
11 | Olasılığın temel kavramları, olasılığa matematiksel ve istatistiksel bakış açılarının karşılaştırılması |
12 | Olasılığın temel kavramlarını öğretimi Koşullu olasılık, Bayes ve ötesi |
13 | Olasılık ve istatistik öğretiminde nitelikli ölçme ve değerlendirme |
14 | İstatistiğin yanlış ve/veya kötüye kullanımı: günlük hayatta karşılaştığımız istatistiksel grafikler |
15 | Dersin Değerlendirmesi |
16 | Final Öncesi Tekrar |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |