Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMO3011 | Web Destekli Matematik Öğretimi | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMO3011 | Web Destekli Matematik Öğretimi | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin sonunda öğrencilerin; öğretim teknolojilerine yönelik öz yeterliliklerinin pozitif yönde etkilenmesi, öğrenme ortamı planlama, tasarlama ve deneyimleme düzeylerinin artması, profesyonel uygulama ve üretkenlik düzeylerinin artması, web destekli teknolojiler ve eğitimde kullanımları hakkında farkındalık kazanması, matematik öğretiminde web destekli teknolojilerin kullanımı hakkında bilgi ve beceri sahibi olmaları beklenmektedir.
-
Bu derste web tabanlı öğretim teknoloji türleri ve kullanım alanları örneklerle birlikte açıklanacaktır. Bu kapsamda web tabanlı öğretim ortamları, işbirlikli öğrenme ortamları, öğretim yönetim sistemleri, öğretim materyali geliştirme platformları, web Tabanlı öğretim ortamı oluşturma araçları, mobil uygulamalar başlıkları altında ele alınarak, matematik öğretimine ilişkin örneklerle pekiştirilecektir.
Bilgisayar Destekli Öğretim, İşbirlikli Öğrenme
-
Türkçe
J. Dehaan, Macromedia Flash MX 2004, Medyasoft Yayınları, İstanbul, 2005, ISBN: 978-9756675243 Herkes İçin! Windows XP ve Office 2003, Hayrettin Üçüncü, Alfa Basım Yayım Dağıtım, ISBN: 975-297-612-3, 1.Basım, Nisan 2005, İstanbul Internet Kullanımı ve Web Tasarım Eğitim Paketi, CD-Rom Data, 1 Adet CD, Dil: Türkçe, Platform: Windows, Web Adresi: http://www.cdromdata.com PhotoShop CS2, Gökalp Baykal, Pusula Yayıncılık / Destek Kitapları Dizisi, ISBN: 975-647-771-7, Temmuz 2006, İstanbul Uygulamalı Flash MX 2004 Eğitimi, CD-Rom Data, 1 Adet CD, Dil: Türkçe, Platform: Windows, Web Adresi: http://www.cdromdata.com
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitimin internet teknolojilerine entegrasyonu, web tabanlı öğrenme ortamları ve eğitim bileşenleri, türleri, avantaj & sınırlılıkları, "Matematik eğitiminde yeri ne olabilir?" tartışma, örnekler |
2 | Eğitimin internet teknolojilerine entegrasyonu, web tabanlı öğrenme ortamları ve eğitim bileşenleri, türleri, avantaj & sınırlılıkları, "Matematik eğitiminde yeri ne olabilir?" tartışma, örnekler |
3 | Eğitimin internet teknolojilerine entegrasyonu, web tabanlı öğrenme ortamları ve eğitim bileşenleri, türleri, avantaj & sınırlılıkları, "Matematik eğitiminde yeri ne olabilir?" tartışma, örnekler |
4 | İşbirlikli öğrenme ortamlarına genel bakış, grup sunumları |
5 | Öğretim yönetimi araçlarına genel bakış, grup sunumları, Örnek uygulama |
6 | Öğretim materyali oluşturma araçlarına genel bakış, grup sunumları, örnek uygulama |
7 | Öğretim materyali oluşturma araçlarına genel bakış, grup sunumları, örnek uygulama Örnek uygulama |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Twine kullanımı, blog oluşturma (weebly) |
10 | Proje değerlendirme, matematik öğretiminde kullanılan web tabanlı öğrenme ortamları, grup sunumları |
11 | Matematik öğretiminde kullanılan web tabanlı öğrenme ortamları |
12 | MOOC nedir? Nasıl Kullanılır? Örnek MOOC platform incelemesi |
13 | Örnek Yazılım incelemesi |
14 | Mobil uygulama örnekleri |
15 | Proje değerlendirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Proje ve Hazırlığı | 16 | 2 | 32 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 16 | 1 | 16 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |