Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT152 | World Englishes and Cultures | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT152 | World Englishes and Cultures | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Dünya İngilizceleri ile ilgili kavramları, terimleri ve yaklaşımları tanıtmak. Dünya İngilizcelerinin dilbilimsel ve edimsel özelliklerini tanıtmak. Dünya İngilizcelerinin ilişkili olduğu sosyokültürel bağlamları tanıtmak. Dünya İngilizcelerinin kültürler arası iletişimde yeri ile ilgili farkındalık oluşturmak. Dünya İngilizcelerinin İngilizce öğretiminde yeri ile farkındalık oluşturmak
-
Dünya İngilizceleri, Uluslararası İngilizce, Ortak Dil İngilizce, Küresel İngilizce, Dünya İngilizcelerinin tarihsel, sosyal, kültürel arka planı , Kachru’nun üç halkalı modeli, Dünya İngilizcelerinin dilbilgisel, edimsel farklılıklarından örnekler, kültür ve dil, durumsal bağlam, dil kullanımı, anlaşılabilirlik, kültürel edinç, Dünya İngilizcelerinin İngilizce öğretiminde yeri, etkileri.
Powerpoint sunumu eşliğinde konu anlatımı, Dünya İngilizcelerinden dil verilerinin incelenmesi, alıştırma soruları
yok
İngilizce
Cultures, Contexts, and World Englishes , Yamuna Kachru and Larry E. Smith, (2008) Routledge (or Taylor and Francis e-books) The Routledge Handbook of World Englishes, Edited by Andy Kirkpatrick, (2010) Routledge Seçili araştırma makaleleri.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse giriş, amaçlar, içerik, ders materyalleri, ders çıktıları, değerlendirme |
2 | Temel terimler ve kavramlar; Dünya İngilizceleri, Uluslarası İngilizce, Küresel İngilizce, Ortak Dil İngilizce, Kachru’nun içe içe halkaları. |
3 | Dilsel etkileşim, İşbirliği ve etkileşim, kültür, durumsal bağlam. |
4 | Kültürel edinç, farklı kültürlerden etkileşenler arasında etkili iletişim, anlaşılabilirlik. |
5 | Dilbilgisel örüntüde farklılaşma, ses sistemi, ritim, tümce yapısı farkları. |
6 | Tümce yapısında farklılaşma, sözcük, deyim farklılıkları. |
7 | Konuşma stilinde kültürlerarası farklılıklar. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Dünya İngilizcelerinin İngilizce öğretiminde yeri ve etkisi. |
10 | Dünya İngilizcelerinin İngilizce öğretiminde ve İngilizce öğretmeni yetiştirmede yeri ve etkisi. |
11 | Dünya İngilizcelerinin Türkiye bağlamında İngilizce öğretiminde yeri. |
12 | Öğrenci sunumları. |
13 | Öğrenci sunumları. |
14 | Öğrenci sunumları. |
15 | Öğrenci sunumları. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |