Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - İngilizce Öğretmenliği ELT152 World Englishes and Cultures Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dünya İngilizceleri ile ilgili kavramları, terimleri ve yaklaşımları tanıtmak. Dünya İngilizcelerinin dilbilimsel ve edimsel özelliklerini tanıtmak. Dünya İngilizcelerinin ilişkili olduğu sosyokültürel bağlamları tanıtmak. Dünya İngilizcelerinin kültürler arası iletişimde yeri ile ilgili farkındalık oluşturmak. Dünya İngilizcelerinin İngilizce öğretiminde yeri ile farkındalık oluşturmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dünya İngilizceleri, Uluslararası İngilizce, Ortak Dil İngilizce, Küresel İngilizce, Dünya İngilizcelerinin tarihsel, sosyal, kültürel arka planı , Kachru’nun üç halkalı modeli, Dünya İngilizcelerinin dilbilgisel, edimsel farklılıklarından örnekler, kültür ve dil, durumsal bağlam, dil kullanımı, anlaşılabilirlik, kültürel edinç, Dünya İngilizcelerinin İngilizce öğretiminde yeri, etkileri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Powerpoint sunumu eşliğinde konu anlatımı, Dünya İngilizcelerinden dil verilerinin incelenmesi, alıştırma soruları

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Cultures, Contexts, and World Englishes , Yamuna Kachru and Larry E. Smith, (2008) Routledge (or Taylor and Francis e-books) The Routledge Handbook of World Englishes, Edited by Andy Kirkpatrick, (2010) Routledge Seçili araştırma makaleleri.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Dünya İngilizceleri ile ilgili temel kavramları, terimleri, yaklaşımları tanımlar.
  • İngilizcenin yayılmasının sosyokültürel ve toplumdilbilimsel etkilerini açıklayabilir.
  • İngilizcenin dilsel değişkelerinin dilbilgisel ve edimsel özelliklerini analiz edebilir.
  • Dünya İngilizceleri konusunda araştırma yapıp sonuçlarını sunabilir.
  • Dünya İngilizcelerinin İngilizce eğitimi üzerindeki etkilerini değerlendirebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş, amaçlar, içerik, ders materyalleri, ders çıktıları, değerlendirme
2 Temel terimler ve kavramlar; Dünya İngilizceleri, Uluslarası İngilizce, Küresel İngilizce, Ortak Dil İngilizce, Kachru’nun içe içe halkaları.
3 Dilsel etkileşim, İşbirliği ve etkileşim, kültür, durumsal bağlam.
4 Kültürel edinç, farklı kültürlerden etkileşenler arasında etkili iletişim, anlaşılabilirlik.
5 Dilbilgisel örüntüde farklılaşma, ses sistemi, ritim, tümce yapısı farkları.
6 Tümce yapısında farklılaşma, sözcük, deyim farklılıkları.
7 Konuşma stilinde kültürlerarası farklılıklar.
8 Ara Sınav Haftası
9 Dünya İngilizcelerinin İngilizce öğretiminde yeri ve etkisi.
10 Dünya İngilizcelerinin İngilizce öğretiminde ve İngilizce öğretmeni yetiştirmede yeri ve etkisi.
11 Dünya İngilizcelerinin Türkiye bağlamında İngilizce öğretiminde yeri.
12 Öğrenci sunumları.
13 Öğrenci sunumları.
14 Öğrenci sunumları.
15 Öğrenci sunumları.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 2 30
Ödev ve Hazırlığı 10 1 10
Sunum ve Hazırlığı 1 15 15
Araştırma ve Hazırlığı 1 20 20
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5