Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İngilizce Öğretmenliği - Lisans | IO2052 | World Englishes and Cultures | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İngilizce Öğretmenliği - Lisans | IO2052 | World Englishes and Cultures | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Dünya İngilizceleri ve Ortak iletişim dili olarak İngilizce’nin tarihsel, politik ve sosyal yapısı ve İngilizce’nin ikinci dil olarak öğretimi.
-
Günümüzde İngilizce farklı anadilleri olan, farklı kültürlerden insanların birbirleriyle iletişim kurmak için kullandıkları, uluslararası iletişimin ortak dili olma özelliğine sahip bir dil konumundadır. Bu ders, İngilizcenin yaygın kullanımıyla birlikte ortaya çıkan yeni kuramsal yaklaşımlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi vermeyi hedeflemektedir. Ders konuları, son yıllarda ağırlık kazanan “Dünya İngilizceleri” (World Englishes - WE), “Ortak iletişim dili olarak İngilizce” (English as a Lingua Franca - ELF), “Uluslararası İngilizce” (English as an International Language- EIL) görüşlerini, ilgili tartışma ve araştırmaları, bu yeni yaklaşımların İngilizcenin ikinci dil olarak öğretimindeki hedeflere, yöntemlere yansımaları ile ilgili çalışmaları kapsamaktadır.
Okuma ve sunum
Yok
İngilizce
1. Crystal, D. (2003) English as a Global Language. 2nd edition. Cambridge: CUP. 2. Jenkins, Jennifer. (2007). English as a Lingua Franca: Attitude and Identity. New York, New York: Oxford University Press. 3. Jenkins, Jennifer. 2009. World Englishes: A Resource Book for Students. 2nd ed. Routledge. 4. Kirkpatrick, A. (2007) World Englishes: implications for international communication and English Language Teaching. Cambridge: CUP.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders tanıtımı |
2 | Dünya İngilizceleri teorileri |
3 | Dünya İngilizceleri teorileri |
4 | Ortak iletişim dili olarak İngilizce’nin politik ve sosyal gelişimi |
5 | Dünya İngilizceleri’nin dil öğretimine yansımaları |
6 | Ortak iletişim dili olarak İngilizce’nin dil öğretimine yansımaları |
7 | Dünya İngilizceleri ve Ortak iletişim dili olarak İngilizce’nin Türkiye’deki dil öğretimine yansımaları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Öğrenci araştırma ödevlerinin taslak teslimi ve geri dönüt toplantıları |
10 | Öğrenci araştırma ödevlerinin taslak teslimi ve geri dönüt toplantıları |
11 | Öğrenci araştırma ödevleri sunumları |
12 | Öğrenci araştırma ödevleri sunumları |
13 | Öğrenci araştırma ödevleri sunumları |
14 | İngilizce’nin gelecekteki konumu |
15 | Örnek durum çalışması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |