Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İngilizce Öğretmenliği - Lisans IO2052 World Englishes and Cultures Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dünya İngilizceleri ve Ortak iletişim dili olarak İngilizce’nin tarihsel, politik ve sosyal yapısı ve İngilizce’nin ikinci dil olarak öğretimi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Günümüzde İngilizce farklı anadilleri olan, farklı kültürlerden insanların birbirleriyle iletişim kurmak için kullandıkları, uluslararası iletişimin ortak dili olma özelliğine sahip bir dil konumundadır. Bu ders, İngilizcenin yaygın kullanımıyla birlikte ortaya çıkan yeni kuramsal yaklaşımlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi vermeyi hedeflemektedir. Ders konuları, son yıllarda ağırlık kazanan “Dünya İngilizceleri” (World Englishes - WE), “Ortak iletişim dili olarak İngilizce” (English as a Lingua Franca - ELF), “Uluslararası İngilizce” (English as an International Language- EIL) görüşlerini, ilgili tartışma ve araştırmaları, bu yeni yaklaşımların İngilizcenin ikinci dil olarak öğretimindeki hedeflere, yöntemlere yansımaları ile ilgili çalışmaları kapsamaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Okuma ve sunum

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Crystal, D. (2003) English as a Global Language. 2nd edition. Cambridge: CUP. 2. Jenkins, Jennifer. (2007). English as a Lingua Franca: Attitude and Identity. New York, New York: Oxford University Press. 3. Jenkins, Jennifer. 2009. World Englishes: A Resource Book for Students. 2nd ed. Routledge. 4. Kirkpatrick, A. (2007) World Englishes: implications for international communication and English Language Teaching. Cambridge: CUP.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrencilerin Dünya İngilizceleri (Dİ) hakkındaki teorileri anladıklarını göstermeleri
  • Öğrencilerin ortak iletişim dili olarak İngilizce’nin politik ve sosyal gelişimini iyice anlamaları
  • Öğrencilerin dİl ve ortak iletişim dili olarak İngilizce’nin dünyadaki İngilizce öğretimine yansımaları hakkında son zamanlarda yapılan araştırma çalışmalarını analiz etmeleri
  • Öğrencilerin dİl ve ortak iletişim dili olarak İngilizce’nin kendi ortamlarındaki İngilizce öğretimine yansımalarını analiz etmeleri
  • Öğrencilerin dil öğretimi ortamında Dİ ve/veya Ortak iletişim dili olarak İngilizce’yle ilgili farazi bir araştırma yapma yetilerini sergileyebilmeleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders tanıtımı
2 Dünya İngilizceleri teorileri
3 Dünya İngilizceleri teorileri
4 Ortak iletişim dili olarak İngilizce’nin politik ve sosyal gelişimi
5 Dünya İngilizceleri’nin dil öğretimine yansımaları
6 Ortak iletişim dili olarak İngilizce’nin dil öğretimine yansımaları
7 Dünya İngilizceleri ve Ortak iletişim dili olarak İngilizce’nin Türkiye’deki dil öğretimine yansımaları
8 Ara Sınav Haftası
9 Öğrenci araştırma ödevlerinin taslak teslimi ve geri dönüt toplantıları
10 Öğrenci araştırma ödevlerinin taslak teslimi ve geri dönüt toplantıları
11 Öğrenci araştırma ödevleri sunumları
12 Öğrenci araştırma ödevleri sunumları
13 Öğrenci araştırma ödevleri sunumları
14 İngilizce’nin gelecekteki konumu
15 Örnek durum çalışması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 10 50
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 12 12
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5