Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2024 - Özel Eğitim - Doktora | OZE8040 | Yanlışsız Öğretim Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2024 - Özel Eğitim - Doktora | OZE8040 | Yanlışsız Öğretim Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri bilimsel dayanaklı uygulamalar arasında yer almakta olup geçmişten günümüze birçok farklı özel gereksinimi olan öğrencilere birbirinden farklı becerilerin öğretiminde etkili ve verimli sonuçlar vermiştir. Özel gereksinimi olan bireylere beceri öğretimi planlanırken bilimsel dayanaklı uygulamaları bilmek ve uygulama güvenirliği ile öğretimi gerçekleştirmek son derece önemlidir. Bu derste uygulamalı şekilde yanlışsız öğretim yöntemleri arasında yer alan sistematik öğretim süreçleri tanıtılacak, uygulamaya yönelik model olunacak ve öğrenciler rol alarak bu uygulamaları gerçekleştireceklerdir. Dönem sonunda bağımsız bir şekilde yanlışsız öğretim yöntemlerinden birini kullanarak bireyselleştirilmiş öğretim planı hazırlayabilecek ve tüm aşamalarını uygulayabileceklerdir.
-
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri bilimsel dayanaklı uygulamalar arasında yer almakta olup geçmişten günümüze birçok farklı özel gereksinimi olan öğrencilere birbirinden farklı becerilerin öğretiminde etkili ve verimli sonuçlar vermiştir. Özel gereksinimi olan bireylere beceri öğretimi planlanırken bilimsel dayanaklı uygulamaları bilmek ve uygulama güvenirliği ile öğretimi gerçekleştirmek son derece önemlidir. Bu derste uygulamalı şekilde yanlışsız öğretim yöntemleri arasında yer alan sistematik öğretim süreçleri tanıtılacak, uygulamaya yönelik model olunacak ve öğrenciler rol alarak bu uygulamaları gerçekleştireceklerdir. Dönem sonunda bağımsız bir şekilde yanlışsız öğretim yöntemlerinden birini kullanarak bireyselleştirilmiş öğretim planı hazırlayabilecek ve tüm aşamalarını uygulayabileceklerdir.
Sunum, soru cevap, tartışma
-
Türkçe
Collins, B. C. (2012). Systematic instruction for students with moderate and severe disabilities. Maryland: Paul H. Brookes Publishing Company. Sazak, E. (Ed)(2022). Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2018). Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Ankara:Vize Akademik.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrenme Kuramları |
2 | Uygulamalı Davranış Analizi |
3 | Öğrenmenin Aşamaları: Edinim, Akıcılık, Kalıcılık, Genelleme |
4 | Etkili Öğretim |
5 | Tek Denekli Araştırmaların Özellikleri Tek Denekli Araştırmaların Modelleri |
6 | Özel Eğitimde Öğretim Yöntemleri |
7 | Yanlışsız Öğretim |
8 | Ara sınav |
9 | Sabit Bekleme Süreli Öğretim, Eş Zamanlı İpucuyla Öğretim |
10 | Artan Bekleme Süreli Öğretim |
11 | Davranış Öncesi İpucu ve Sınamayla Öğretim, Davranış Öncesi İpucu ve Silikleştirmeyle Öğretim |
12 | Aşamalı Yardımla Öğretim |
13 | İpucunun Giderek Arttırılmasıyla Öğretim, İpucunun Giderek Azaltılmasıyla Öğretim |
14 | Uyaran İpuçları ve Uyarlamalar |
15 | Öğretim Planlama ve Veri Toplama |
16 | Final çalışma haftası |
17 | Final Sınav haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 28 | 56 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |