Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği OZAE162 Yaratıcı Düşünme Eğitimi Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Düşünme ve düşünme becerileri ile ilgili temel tanımları kavrar,.farklı gelişim gösteren çocuk için düşünme becerilerini analiz eder ve açıklar. Bu konuda yapılmış çalışmaları yorumlar ve gerektiğinde uygulama örneklerini sunar. Çocuğun bu alandaki performansını değerlendirir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Takım/Grup Çalışması,Gösterme,Uygulama – Alıştırma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Beyin Fırtınası,Rol Oynama/Dramatize Etme

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt,Takım/Grup Çalışması,Gösterme,Uygulama – Alıştırma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Beyin Fırtınası,Rol Oynama/Dramatize Etme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders notları

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Bu konuda yapılmış çalışmaları yorumlar ve gerektiğinde uygulama örneklerini sunar.
  • Farklı gelişim gösteren çocuk için düşünme becerilerini analiz eder
  • Farklı gelişim gösteren çocuk için düşünme becerilerini açıklar
  • Düşünme ve düşünme becerileri ile ilgili temel tanımları kavrar
  • Çocuğun bu alandaki performansını değerlendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Düşünme nedir? Düşünme biçimleri
2 Bellek yetilerinin özel eğitim açısından değerlendirilmesi
3 Bellek yetilerinin özel eğitim açısından değerlendirilmesi
4 Çocukta yaratıcı düşünme dönemleri
5 Yaratıcı düşünme örnekleri
6 Sanatla yaratıcı düşünme
7 Sanatla yaratıcı düşünme
8 Ara Sınav Haftası
9 Bilimle yaratıcı düşünme
10 Oyunla yaratıcı düşünme
11 Bireysel Eğitimde yaratıcı düşünme örnekleri oluşturma yöntemleri
12 Bireysel Eğitimde yaratıcı düşünme örnekleri oluşturma yöntemleri
13 Grup eğitiminde yaratıcı düşünme örnekleri oluşturma yöntemleri
14 Grup eğitiminde yaratıcı düşünme örnekleri oluşturma yöntemleri
15 Grup eğitiminde yaratıcı düşünme örnekleri oluşturma yöntemleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 4 56
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 7 6 42
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5