Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7014 | Yaratıcı Düşünme ve Sanatsal Yaratma | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7014 | Yaratıcı Düşünme ve Sanatsal Yaratma | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu ders; sanatçıların ürettiklerinin yanında sanatçıların düşünceleri, hayalleri sanata olan bakış farklılıkları, üretim aşamasındaki oluşum süreçleri, üretime yönelik sancıları ile ilgili araştırmaları içermektedir.
-
Sanat nedir? Sanatçı kimdir? Sanatçı niçin üretmek zorundadır? Her öğrenci ilgisini çeken bir sanatçıyı ele alıp seminer konusu olarak inceler. Seçilen sanatçılar hakkında edinilen bilgilerle İlgili açıklamalar, sanat ve sanatçının sanat akımına yönelik üretimleri tartışılır. Öğrenciler seçtikleri sanatçıları araştırıp iki ya da üç boyutlu görsel örneklerle ya da bilgisayar ortamında açıklamalarda bulunur. Sanatçıların En' leri: Örneğin: En büyük tuvali çalışan sanatçı, sanatı uygulayan en küçük çocuk, engelli bir sanatçının farklı çalışma örnekleri vs. Öğrenciler konuları belirler ve bilgi edinirler diğer haftalar içinde sunumlar gerçekleştirilir. İlginç, yaratıcı ve sıra dışı örneklerle gelmeleri beklenir. Sanatçılar hakkında belgesel film gösterileri. Öğrenciler bu konuda yaptıkları araştırma sonunda buldukları belgeselleri sınıf ortamında sunarlar. Bu sunumlara dışarıdan gelecek diğer öğrenciler ya da ilgilenenler de katılabilir. Tartışmalarla ders devam eder. Öğrencilerle birlikte günümüzde yaşayan sanatçılardan önceden randevu alınarak atölyelerine ya da çalışma ortamlarında ziyaret ederek yapılan sohbet ve röportajları içerir. Bu çalışmalar sırasında öğrenciler sanatçıların sanat anlayışlarını, sanatına yönelik yaşam tarz|arını, ürettikleri eserleri yakından görme fırsatını da yakalar. "Her insan sanatçıdır" fikrinden yola çıkarak öğrencilere sunulan farklı malzemelerle gerek iki boyutlu gerek üç boyutlu gerekse yaratıcı drama yoluyla yapılan performans çalışmalarını içerir.
-
-
Türkçe
lakuş A.O ;Mercin,L.(2009). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. Ankara. Pegem Yay. Alder,H (2004). Yaratıcı Zeka. (Çev. M.Zaman ve C Avşar).İstanbul:Hayat Yayınları Arık,A.(1987).Yaratıcılık. Ankara:Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları Bayındır, N. (2013). Çocuklarda Yaratıcılık ve Geliştirilmesi. Seçkin Yay. Birch,P ve Clegg,B.(1997). İş Hayatında Yaratıcılık. İstanbul:Rota Yayınları Buzan T. (2003). Yaratıcı Zekanın Gücü.İstanbul:Epsilon Yayıncılık Güven,Y. (1999). Erken Çocuklukta Yaratıcılık Yeteneğini Tanıma ve Geliştirme. Marmara Üniversitesi Anaokulu/ Anasınıfı Öğretmen El Kitabı. Rehber Kitaplar Dizisi. İstanbul: YA-PA Yayınları Kırışoğku, T. O.(2005). Sanatta Eğitim Görmek Öğrenmek Yaratmak. Ankara. Pegem Yay. Ömeroğlu,E. (1990). Anaokullarına Giden 5-6 Yaş Çocukların Sözel Yaratıcılıklarının Gelişiminde Yaratıcı Dramanın Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Öncü,Ç.E. (2014). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi. Ankara. Pegem Yay. Öncü,Ç.E. (2015).Yaratıcılığın Keşfi. Ankara. Hedef Yay. Önder,A.(1999). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. İstanbul: Epsilon Rawlinson,J.G.Yaratıcı Düşünme ve Beyin Fırtınası. İstanbul:Rota Yayınları San,İ. (1979). Sanatta Yaratma: Çocukta Yaratıcılık. Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları. Sungur,N. (1997). Yaratıcı Düşünce. İstanbul: Evrim Yayınevi YA-PA Eğitim Seminerleri Yayınları Yıldırım, R. (2002). Yaratıcılık ve Yenilik. İstanbul: Sistem Yayıncılık
jgjgjöfg
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sanat nedir? |
2 | Sanatçı kimdir? |
3 | Sanatçı niçin üretmek zorundadır? |
4 | Her öğrenci ilgisini çeken bir sanatçıyı ele alıp seminer konusu olarak inceler |
5 | Seçilen sanatçılar hakkında edinilen bilgilerle İlgili açıklamalar, sanat ve sanatçının sanat akımına yönelik üretimleri tartışılır. |
6 | Sanatçılar hakkında belgesel film gösterileri. |
7 | Öğrenciler bu konuda yaptıkları araştırma sonunda buldukları belgeselleri sınıf ortamında sunarlar. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sanatçıların En' le Seçilen sanatçılar hakkında edinilen bilgilerle İlgili açıklamalar |
10 | Sanatçıların En' le Seçilen sanatçılar hakkında edinilen bilgilerle İlgili açıklamalar |
11 | Sanatçıların En' le Seçilen sanatçılar hakkında edinilen bilgilerle İlgili açıklamalar |
12 | Sanatçılar hakkında belgesel film gösterileri, sunum |
13 | Sanatçılar hakkında belgesel film gösterileri ve tartışma, sunum |
14 | Sanatçılar hakkında belgesel film gösterileri ve tartışma |
15 | "Her insan sanatçıdır" fikrinden yola çıkarak öğrencilere sunulan farklı malzemelerle gerek iki boyutlu gerek üç boyutlu gerekse yaratıcı drama |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 14 | 70 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |