Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2025 - Saç ve Güzellik Uygulamaları | BSSD1015 | Yaratıcı Düşünme | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2025 - Saç ve Güzellik Uygulamaları | BSSD1015 | Yaratıcı Düşünme | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeleri, yenilikçi çözümler üretmeleri ve mesleki uygulamalarda yaratıcılığı etkin bir şekilde kullanabilmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, farklı düşünme tekniklerini öğrenerek saç ve güzellik sektöründe özgün ve estetik çözümler geliştirmeyi hedefler.
-
Ders kapsamında yaratıcı düşünme kuramları ve teknikleri ele alınır. Beyin fırtınası, altı şapka tekniği, tasarım odaklı düşünme gibi yöntemler öğretilir. Saç ve güzellik alanında yenilikçi uygulama örnekleri incelenir. Öğrenciler bireysel ve grup çalışmalarıyla yaratıcı projeler geliştirerek, sektörel sorunlara yaratıcı çözümler üretirler.
Anlatım ve soru-cevap Grup çalışmaları ve atölye etkinlikleri Vaka analizi Beyin fırtınası ve rol oynama teknikleri Proje tabanlı öğrenme ve sunumlar
Yok
Türkçe
1-Memiş, N. (2023). Yükseköğretim lisans öğrencilerinin eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve iletişim becerilerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir. 2-Yılmaz, A. B. (2021). Akıl fikir kitabım: Yaratıcı düşünme etkinlikleri (3. bs.). TUDEM.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yaratıcı düşünmeye giriş |
2 | Yaratıcılık ve inovasyon ilişkisi |
3 | Yaratıcılığın psikolojik ve sosyolojik temelleri |
4 | Yaratıcı düşünme teknikleri I (Beyin fırtınası vb.) |
5 | Yaratıcı düşünme teknikleri II |
6 | Tasarım odaklı düşünme yaklaşımı |
7 | Saç ve güzellik sektöründe yaratıcılığın rolü |
8 | Ara sınav |
9 | Problem çözmede yaratıcı yaklaşımlar |
10 | Yaratıcı problem çözme süreci |
11 | Grup çalışmaları: Yaratıcı proje geliştirme |
12 | Yaratıcı düşünmede sürdürülebilirlik ve etik |
13 | Yaratıcılığı Uygulamaya Koyma |
14 | Moda ve güzellikte estetik yaratıcılık |
15 | Proje sunumları I |
16 | Proje sunumları II |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 10 | 0 | 0 |