Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Türkçe Öğretmenliği | TTO1007 | Yazılı Anlatım I | Zorunlu | 1 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Türkçe Öğretmenliği | TTO1007 | Yazılı Anlatım I | Zorunlu | 1 | 4,00 | 2 | 0 |
Duygu, düşünce ve hayalleri doğru ve kurallarına uygun bir Türkçe ile yazılı olarak ifade edebilmek.
-
Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar. Anlatım: yazılı ve sözlü anlatım; öznel anlatım, nesnel anlatım; paragraf; paragraf türleri (giriş-gelişme-sonuç paragrafları). Metnin tanımı ve metin türleri (bilgilendirici metinler, yazınsal metinler); metin olma koşulları (bağlaşıklık, tutarlılık, amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarası ilişkiler). Yazılı anlatım (yazılı kompozisyon: serbest yazma, planlı yazma); planlı yazma aşamaları (konu, konunun sınırlandırılması, amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi; yazma planı hazırlama, kâğıt düzeni); bilgilendirici metinler (dilekçe, mektup, haber, karar, ilan/reklam, tutanak, rapor, resmi yazılar, bilimsel yazılar) üzerinde kuramsal bilgiler; örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları; bir metnin özetini ve planını çıkarma; yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma.
Yok
Türkçe
Yazılı ve Sözlü Anlatım Latif Beyreli Pegem A Yayımları, İstanbul 2006 Yazılı ve Sözlü Anlatım Prof. Dr. Şerif Aktaş Akçağ, Ankara, 2007
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri |
2 | Yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar, yazılı ve sözlü anlatım, öznel ve nesnel anlatım. |
3 | Paragraf ve paragraf çeşitleri: giriş-gelişme-sonuç paragrafları ve örnekler. |
4 | Metnin tanımı ve metin türleri: bilgilendirici ve yazınsal metinler. |
5 | Metin olma koşulları: bağlaşıklık, tutarlılık, amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarası ilişkiler. |
6 | Yazılı kompozisyon: serbest ve planlı yazma. |
7 | Kompozisyon yazma aşamaları ve örnek uygulama. |
8 | Ders Çalışma Haftası |
9 | Ara Sınav |
10 | Bilgilendirici metinler üzerinde kuramsal bilgiler ve örnek uygulama. |
11 | Bilgilendirici metinler üzerinde kuramsal bilgiler ve örnek uygulama. |
12 | Bilgilendirici metinler üzerinde kuramsal bilgiler ve örnek uygulama. |
13 | Bilgilendirici metinler üzerinde kuramsal bilgiler ve örnek uygulama. |
14 | Yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme. |
15 | Yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme. |
16 | Yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme. |
17 | Ders çalışma haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 24 | 1 | 24 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 32 | 1 | 32 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |