Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türkçe Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Türkçe Öğretmenliği TTO1008 Yazılı Anlatım II Zorunlu 2 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Duygu, düşünce ve hayalleri doğru ve kurallarına uygun bir Türkçe ile yazılı olarak ifade edebilmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Yazılı anlatımda düşünceyi temellendirme yolları (tanımlama, örneklendirme, karşılaştırma, tanık gösterme, alıntı yapma, istatistiklerden yararlanma); anlatım biçimleri (açıklayıcı, tar-tışmacı, betimleyici, öyküleyici anlatım); bunlar üzerinde kuramsal bilgiler, örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları. Bilgilendirici metinler (makale, köşeyazısı, söyleşi, fıkra, deneme, eleştiri, günlük, anı, gezi yazısı, yaşamöyküsü, özyaşamöyküsü v.b.) üzerinde kuramsal bilgiler, örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma denemeleri. Yazınsal metinler (şiir, öykü, roman, oyun, deneme vd) üzerinde kuramsal bilgiler; örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları; yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, soru-cevap, tartışma.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ağca, Hüseyin (1999) Yazılı Anlatım, Ankara: Gündüz ve Eğitim Yayıncılık. Bayraktar, N. vd. (2007) Türk Dili Yazılı Anlatım Sözlü Anlatım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Beyreli, Latif, Çetindağ Zerrin ve Celepoğlu, Ayşegül (2006). Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kantemir, Enise (1997) Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ankara: Engin Yayınev

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • 1. Öğrencilerin Türkçeyi doğru kullanma becerisi.
  • Öğrencilerin yazma becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
  • Öğrencilerin okuma becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
  • Anlama ve anlatma güçlüğü çeken öğrencilere yönelik uygulamalar yapabilme becerisi.
  • Duygu, düşünce ve hayalleri doğru ve kurallarına uygun bir Türkçe ile yazılı olarak ifade edebilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Çeşitli yazma biçimleri hakkında bilgiler verme.
2 Yazılı anlatım türleri: özgeçmiş, mektup.
3 Yazılı anlatım türleri: makale, köşe yazısı, fıkra.
4 Yazılı anlatım türleri: deneme.
5 Yazılı anlatım türleri: eleştiri, söyleşi, röportaj.
6 Yazılı anlatım türleri: gezi yazısı, anı.
7 Yazılı anlatım türleri: günlük, yaşam öyküsü.
8 çalışma haftası
9 ara sınav
10 Öykü, türleri, Türk ve Dünya Edebiyatındaki öykülerinden örnekler.
11 Roman, türleri, Türk ve Dünya Edebiyatındaki romanlardan örnekler.
12 Tiyatro, türleri ve Türk tiyatrosu.
13 Şiir, türleri ve Türk Edebiyatında şiir.
14 Yazım kuralları.
15 Noktalama işaretleri.
16 Anlatım bozuklukları.
17 çalışma haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 22 1 22
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 24 1 24
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5