Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Güzel Sanatlar Enstitüsü - Geleneksel Türk Sanatları

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tezli Yüksek Lisans - 2012 GT726 Yazılı Belgelerin Bakım ve Onarımı Seçmeli 1 8,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Yazma eseri saklama şartlarını koruma ve müdahele yöntemlerini aktarmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kağıdın yapısını tanıma, belgeleri bozan sebepler,bozulan belgeye müdahele etme yöntemleri,belgeyi uygun ortamda koruma yöntemlerinin aktarımı.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

El yazması müzelerinin pataloji bölümünde uygulama, araştırma, sunum

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Basılı kaynaklar, Saadet Gazi, Kağıt Konservasyonu, İstanbul Üniversitesi Taşınabilir Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü, yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 1998. W.J. BARROW, El Yazmaları ve Belgeler Bozulmaları ve Onarılmaları, İstanbul 1992. Fausto Gallo, Biological Factors in Deteriation of Paper, ICCROM, 1985.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kağıt ve yapısı hakkında bilgi sahibi olabilir
  • Kağıdı bozan sebepleri öğrenebilir
  • Belgelerin hastalıklarını teşhis edebilir
  • Bozulan belgeye müdahale edebilir
  • Eski ve yeni koruma yöntemlerini öğrenebilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Yazılı belgeleri standartlara göre koruma yöntemleri
2 Yazılı belgeleri standartlara göre koruma yöntemleri
3 Yazılı belgeleri standartlara göre koruma yöntemleri
4 Yazılı belgelerin bozulma sebepleri ve koruma yöntemleri
5 Yazılı belgelerin bozulma sebepleri ve koruma yöntemleri
6 Yazılı belgelerin bozulma sebepleri ve koruma yöntemleri
7 Yazılı belgelerin bozulma sebepleri ve koruma yöntemleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Yazılı belgelerin bozulma sebepleri ve bulunduğu yere uygun şartların sağlanması
10 Yazılı belgelerin bozulma sebepleri ve bulunduğu yere uygun şartların sağlanması
11 Yazılı belgelerin bozulma sebepleri ve bulunduğu yere uygun şartların sağlanması
12 Yazılı belgeleri bozan biyolojik faktörler, onarım yöntemleri
13 Yazılı belgeleri bozan biyolojik faktörler, onarım yöntemleri
14 Yazılı belgeleri bozan biyolojik faktörler, onarım yöntemleri
15 Yazılı belgeleri bozan biyolojik faktörler, onarım yöntemleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 10 50
Proje ve Hazırlığı 5 10 50
Ödev ve Hazırlığı 5 10 50
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 5 5 25
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 3 3 9
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav ve Hazırlığı 3 3 9
Final ve Hazırlığı 3 3 9

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi