Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Türkçe Öğretmenliği - Lisans | TR3002 | Yazma Eğitimi | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Türkçe Öğretmenliği - Lisans | TR3002 | Yazma Eğitimi | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Yazma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Yazılı metin türleri konusunda öğrencileri bilinçlendirme ve uygulama çalışmalarıyla öğretmen adaylarının hem öğrenen hem de öğretici kişi olacakları bilinciyle hareket etmeleri için yazma çalışmaların
-
Yazma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Yazılı metin türleri konusunda öğrencileri bilinçlendirme ve uygulama çalışmalarıyla öğretmen adaylarının hem öğrenen hem de öğretici kişi olacakları bilinciyle hareket etmeleri için yazma çalışmalarını
Bağlı yazma , serbest yazma,kontrollü yazma, güdümlü yazma,dikte yöntemi, soru-cevap, düz anlatım, yorumlama.
Yok
Türkçe
Murat Ozbay, Turkish Special Teaching Methods II, leading Kitap.2009-Ank. Alemdar Yalçın, Turkish Teaching Methods, Akçağ Yay. 1998-Ank. Cahit Kavcar, S. Sever, F. Oğuzkan, Turkish Teaching, Engin Yay. 2002-Ank. Mustafa Cemiloğlu, in Primary Teaching Tur
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sözden Yazıya Geçiş, Yazma İhtiyacımız |
2 | Yazma Becerisinin Kuramsal Boyutlarıyla Açıklanması. |
3 | Yazılı Metin Türleri Konusunda Öğrencileri Bilinçlendirme. |
4 | Paragrafta Yapı ve Yapıda Bütünlük Oluşturma. |
5 | Anlatım Teknikleri ve Uygulama |
6 | İşlevsel Yazılar. |
7 | Yazılı Anlatım Biçimleri ( öyküleyici, betimleyici v.s) |
8 | Ders çalışma haftası |
9 | Aar sınav |
10 | Yazılı Anlatım Biçimleri ( öyküleyici, betimleyici v.s) |
11 | İlköğretim II. Kademedeki Yazılı Anlatım Programını İnceleme. |
12 | İlimize Bağlı İlköğretim Okullarında Yazılı Anlatım Üzerine Araştırma ve Değerlendirme. |
13 | İlimize Bağlı İlköğretim Okullarında Yazılı Anlatım Üzerine Araştırma ve Değerlendirme. |
14 | Uygulama Çalışmalarıyla Öğretmen Adaylarını Etkinleştirme ve Değerlendirme. |
15 | Uygulama Çalışmalarıyla Öğretmen Adaylarını Etkinleştirme ve Değerlendirme. |
16 | Uygulama Çalışmalarıyla Öğretmen Adaylarını Etkinleştirme ve Değerlendirme. |
17 | Ders çalışma haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 18 | 1 | 18 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 30 | 1 | 30 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 14 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |