Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türkçe Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Türkçe Öğretmenliği - Lisans TR3002 Yazma Eğitimi Zorunlu 6 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Yazma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Yazılı metin türleri konusunda öğrencileri bilinçlendirme ve uygulama çalışmalarıyla öğretmen adaylarının hem öğrenen hem de öğretici kişi olacakları bilinciyle hareket etmeleri için yazma çalışmaların

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Yazma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Yazılı metin türleri konusunda öğrencileri bilinçlendirme ve uygulama çalışmalarıyla öğretmen adaylarının hem öğrenen hem de öğretici kişi olacakları bilinciyle hareket etmeleri için yazma çalışmalarını

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Bağlı yazma , serbest yazma,kontrollü yazma, güdümlü yazma,dikte yöntemi, soru-cevap, düz anlatım, yorumlama.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Murat Ozbay, Turkish Special Teaching Methods II, leading Kitap.2009-Ank. Alemdar Yalçın, Turkish Teaching Methods, Akçağ Yay. 1998-Ank. Cahit Kavcar, S. Sever, F. Oğuzkan, Turkish Teaching, Engin Yay. 2002-Ank. Mustafa Cemiloğlu, in Primary Teaching Tur

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Türk dilinin alfabelerin bilgisine sahip olup kullanma becerisi.
  • Öğrencilerin yazma becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
  • Türkçenin farklı lehçelerini kullanmasını geliştirme yeterliliğine sahip olmak
  • İlköğretim ikinci kademe çocuğunun tiyatro ve canlandırma becerisini destekleyici bilgi ve yeterliliğe sahip olmak.
  • Yazma becerisinin kazandırılmasına yönelik alıştırmalar geliştirecek ve bunları uygulayabileceklerdir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sözden Yazıya Geçiş, Yazma İhtiyacımız
2 Yazma Becerisinin Kuramsal Boyutlarıyla Açıklanması.
3 Yazılı Metin Türleri Konusunda Öğrencileri Bilinçlendirme.
4 Paragrafta Yapı ve Yapıda Bütünlük Oluşturma.
5 Anlatım Teknikleri ve Uygulama
6 İşlevsel Yazılar.
7 Yazılı Anlatım Biçimleri ( öyküleyici, betimleyici v.s)
8 Ders çalışma haftası
9 Aar sınav
10 Yazılı Anlatım Biçimleri ( öyküleyici, betimleyici v.s)
11 İlköğretim II. Kademedeki Yazılı Anlatım Programını İnceleme.
12 İlimize Bağlı İlköğretim Okullarında Yazılı Anlatım Üzerine Araştırma ve Değerlendirme.
13 İlimize Bağlı İlköğretim Okullarında Yazılı Anlatım Üzerine Araştırma ve Değerlendirme.
14 Uygulama Çalışmalarıyla Öğretmen Adaylarını Etkinleştirme ve Değerlendirme.
15 Uygulama Çalışmalarıyla Öğretmen Adaylarını Etkinleştirme ve Değerlendirme.
16 Uygulama Çalışmalarıyla Öğretmen Adaylarını Etkinleştirme ve Değerlendirme.
17 Ders çalışma haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 18 1 18
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 30 1 30
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 14 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5