Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Radyo, Televizyon ve Sinema

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Radyo, Televizyon ve Sinema - Lisans - 2014 ILT4002 Yeni Medyada Yayıncılık Uygulamaları Zorunlu 8 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İletişim sürecinin değişmez parçası olan iletişim araçlarının hem tarihsel hem de teknolojik gelişimleriyle öğrencilere aktarılması sonucunda öğrencilere farklı bakış açıları kazandırmak amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Yeni medyayı tanımlayabilecek ve yeni medya kullanımları üzerine projeler üretebilmek.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Uygulama ve sunum

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ali Murat Kırık, Etkileşimli Televizyon, İstanbul: Anahtar Kitaplar, 2011 Ali Büyükaslan, Ali Murat Kırık, Sosyal Medya Araştırmaları - I, Konya: Çizgi Kitabevi, 2013 Ali Büyükaslan, Ali Murat Kırık, Sosyal Medya Araştırmaları - II, Konya: Çizgi Kitabevi, 2015 Ali Büyükaslan, Ali Murat Kırık, Sosyal Medya Araştırmaları - III, Konya: Çizgi Kitabevi, 2016 Ahmet Çetinkaya, Ali Murat Kırık, Özgür Erkut Şahin, Bilişim Ve..., İstanbul:Hiperlink Yayınları, 2015

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İletişime ve tasarıma yönelik çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyerek çalışmalarına uyarlayabilecek.
  • İletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayacak ve kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak değişen süreci değerlendirebilecektir
  • İletişim sürecinin nasıl gerçekleşeceğini modeller vasıtasıyla öğrenecektir
  • Bir konu üzerinde taslak hazırlayarak parçaları birleştirerek değerlendirme yapabilecektir
  • Yeni medyayı tanımlayabilecek ve yeni medya kullanımları üzerine projeler üretebilecektir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş: Dersin içeriği ve kapsamı
2 İletişim Olgusu ve Süreci
3 Model ve Kuram Kavramları ve Farklılığı
4 Enformasyon Kuramı
5 Etkileşim Kuramı
6 Sosyal Medya
7 Bloglar
8 Ara Sınav Haftası
9 IPTV ve Web TV
10 Yeni İletişim Ortamları
11 Yeni İletişim Ortamları Bileşenleri
12 Yeni iletişim Ortamı Türleri
13 Öğrenci Sunumları I
14 Öğrenci Sunumları II
15 Yeni Medya Uygulamalarının Genel Özeti
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 10 20
Proje ve Hazırlığı 2 12 24
Ödev ve Hazırlığı 2 12 24
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 2 11 22
Sunum ve Hazırlığı 2 10 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 4 2 8
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5