Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Türk Dili ve Edebiyatı (İÖ) (Ana Müfredat) TDE217 Yeni Türk Edebiyatı II Zorunlu 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Yeni Türk Edebiyatı Tarihi II Servet-i Fünun Dönemi edebiyat tarihini nesil ve dönemleriyle edebiyat tarihi çerçevesinde öğrencilere tanıtmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Servet-i Fünun döneminin tanıtımı, devrin siyasal ve sosyal yapısı, şartları Topluluğun kuruluş öyküsü Topluluğun edebiyatımıza genel katkıları Topluluk mensuplarının sosyo psikolojik pozisyonları Servet-i Fünun edebiyatında şiir ve genel özellikleri Servet-i Fünun edebiyatında nesir ve genel özellikleri Topluluğun önderi Tevfik Fikret ve şiiri Cenap ve şiiri Diğer şairleri ve değerlendirmeler. Topluluğun nesir üstadı Halid Ziya ve nesri Mehmet Rauf ve nesri Topluluğun diğer nâsirleri ve değerlendirmeler. Topluluğun dağılma süreci 1908 sonrasında Servet-i Fünuncular ve edebiyata katkıları

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma, soru-cevap, araştırma ve metin incelemeleri

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bilge Ercilâsun, Servet-i Fünun'da Edebî Tenkit, Akçağ yayınları, Ankara, 2004. İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı-Tanzimat'tan Cumhuriyet'e, İstanbul, 2006 Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri 1, İstanbul, 2006 Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar 1-2. İstanbul, 2006 Servet-i Fünun Edebiyatı, Haz. Komisyon, Akçağ yayınları, Ankara, 2006. Yeni Türk Edebiyatı Antolojileri, 1-5, Mehmet Kaplan, İ. Enginün, Emil, Kerman, 1989 Enver TÖRE, Meşrutiyet Tiyatrosu I ve II, Cenap Şehabettin'in Tiyatroları, Tanzimat'tan Günümüze Türk Tiyatrosunda Temalar.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci bu alana ilişkin yeterli bilgiye sahip olur ve mezun olunca bilgisini profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında kullanır.
  • Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının ve araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler.
  • Mezunlar, Türk edebiyatının tarihi evrelerini ve bunların özelliklerini açıklayabilirler.
  • Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının zaman ve mekân içindeki farklı görünüşlerinden haberdar olurlar, onlar hakkında yorum yapabilir, tahlil edebilirler.
  • Eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisi kazanma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Servet-i Fünun Edebiyatı'nın oluşum safhaları
2 Servet-i Fünun Edebiyatı'nın genel özellikleri
3 Servet-i Fünun Edebiyatı'nın şâirleri, edebî kişilikleri, eserleri: Tevfik Fikret
4 Servet-i Fünun Edebiyatı'nın şâirleri, edebî kişilikleri, eserleri: Tevfik Fikret
5 Servet-i Fünun Edebiyatı'nın şâirleri, edebî kişilikleri, eserleri: Cenap Şahabettin
6 Servet-i Fünun Edebiyatı'nın şâirleri, edebî kişilikleri, eserleri: Ali Ekrem
7 Çalışma Haftrası
8 Ara Sınav
9 Servet-i Fünun Edebiyatı'nın şâirleri, edebî kişilikleri, eserleri: Hüseyin Siret
10 Servet-i Fünun Edebiyatı'nın şâirleri, edebî kişilikleri, eserleri: Fâik Ali
11 Servet-i Fünun Edebiyatı'nın şâirleri, edebî kişilikleri, eserleri: Hüseyin Suat
12 Servet-i Fünun Edebiyatı'nda hikâye ve roman
13 Halid Ziya Uşaklıgil
14 Mehmet Rauf
15 Servet-i Fünun Edebiyatı'nın dışında kalan yazarlar
16 Servet-i Fünun Edebiyatı'nda Tenkit
17 Yarıyıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Sunum ve Hazırlığı 14 1 14
Arasınav ve Hazırlığı 28 1 28
Final ve Hazırlığı 28 1 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi