Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği TDAE304 Yeni Türk Edebiyatı III Zorunlu 5 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

II. Meşrutiyet sonrasında oluşan Fecr-i Ati Topluluğu'nun özellikleri ve Türk edebiyatı tarihindeki yerinin anlatılması

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

II. Meşrutiyet döneminin fikir akımları, İkinci Meşrutiyet dönemine tarihî-sosyolojik bakış düşünce akımları, edebiyat tasnifi, Fecr-i Ati edebiyatı

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma, tartışma, soru cevap, karşılaştırma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat'tan Cumhuriyet'e, Prof. Dr. İnci ENGİNÜN, Dergah y., İstanbul 2006. Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, Nihat Sami BANARLI; Edebiyat Tarihimizden, Hasan Âli YÜCEL, TTK y. 1957. Ahmet Haşim Bütün Şiirleri, Haz. İnci ENGİNÜN-Z.KERMAN, Dergah y. İstanbul Yahya Kemal, A. Hamdi TANPINAR, Dergâh y. İstanbul

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana ilişkin yeterli bilgiye sahip olur ve mezun olunca bilgisini profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında kullanır.
  • Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının ve araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler.
  • Mezunlar, Türk edebiyatının tarihi evrelerini ve bunların özelliklerini açıklayabilirler.
  • Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının zaman ve mekân içindeki farklı görünüşlerinden haberdar olurlar, onlar hakkında yorum yapabilir, tahlil edebilirler.
  • Mezunlar, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisi kazanırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 II. Meşrutiyet Dönemi'nin siyasi ve edebi atmosferi
2 Fecr-i Âti Topluluğu'nun teşekkülü ve beyannamesi
3 Fecr-i Ati şiiri: Ahmet Haşim, Emin Bülend, Tahsin Nahid ve Mehmed Behçet
4 Ahmet Haşim: Hayatı, şiir anlayışı, edebiyatımızdaki yeri
5 Fecr-i Âti'de roman, hikaye ve tiyatro: Cemil Süleyman, İzzet Melih, Ş. Süleyman, T. Nahid ve Müfit Ratib
6 Fecr-i Âti'de mizah, edebiyat tarihi ve tenkid: Fazıl Ahmet, Ş.Süleyman, Faik Reşad, F. Köprülü, Y. Kadri
7 Mehmed Âkif Ersoy, İslâmcı düşünce akımı
8 Ara Sınav
9 Mehmed Âkif'in hayatı, edebiyat anlayışı, kişiliği ve eserleri
10 Türkçü düşünce akımı, Millî Edebiyat, Yeni Lisan; Mehmet Emin,Ömer Seyfeddin, Ziya Gökalp Türkçü düşünce akımı, Millî Edebiyat, Yeni Lisan; Mehmet Emin,Ömer Seyfeddin, Ziya Gökalp
11 Türkçü düşünce akımı, Millî Edebiyat, Yeni Lisan; Mehmet Emin,Ömer Seyfeddin, Ziya Gökalp
12 Genç Kalemler Mecmuası, Dergâh Mecmuası Çevresi
13 Genç Kalemler Mecmuası, Dergâh Mecmuası Çevresi
14 Yahya Kemal: Hayatı, şiir anlayışı, tarih görüşü
15 Yahya Kemal: Hayatı, şiir anlayışı, tarih görüşü
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarıyıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 20 1 20
Ödev ve Hazırlığı 20 1 20
Final ve Hazırlığı 20 1 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5