Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans | TD3008 | Yeni Türk Edebiyatı IV | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans | TD3008 | Yeni Türk Edebiyatı IV | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı'nın(1923-1950) akımlarını ve önemli şahsiyetlerini öğretmek
-
1923-1950 Arası Türk Şiiri: 1. Beş Hececiler 2. Yedi Meşaleciler 3. Saf Şiiri savunanlar 4. Garip akımı 5. İkinci Yeni Akımı 6. Toplumcu gerçekçiler 7. Bağımsız şairler Cumhuriyet dönemi romancılarından örnekler: Peyami Safa, Abdülhak Şinasi Hisar, Peyami Safa, Reşat Nuri...
Anlatma, tartışma, sunum, soru-cevap
Yok
Türkçe
Aksan, Dogan, Poetry Analysis, Bilgi Yay., Ankara 2003 Asilturk, Baki, Poetry of 1980 Generation, Toroslu Kit., Istanbul 2006 Kaplan, Mehmet, Poetry Analysis-2 (Republic Period), Dergah Yay., Istanbul 1980 Kenan, Akyuz, Anthology of Turkish Poetry on Effect West Literature, Inkılap Yay. Istanbul 1992 Ders Notları (Okuma listesi ve diğer örnekler dersler başladığında belirtilecektir) Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, 3 Cilt, İstanbul İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, İstanbul, 2001
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Cumhuriyet Dönemi Türk şiirine giriş |
2 | Memleketçi şiir ve Beş Hececiler |
3 | Yedi Meşaleciler |
4 | Saf şiiri savunanlar: A. H. Tanpınar, N. F. Kısakürek, A. M. Dıranas, C. S. Tarancı |
5 | Garip hareketi |
6 | Toplumcu gerçekçiler |
7 | Bağımsız şairler: Cahit Külebi, Necati Cumalı |
8 | Ara Sınav |
9 | Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı (1923-1950): Temel özellikler ve tematik dağılım |
10 | Halide Edip Adıvar: Cumhuriyet dönemi edebiyatındaki yeri, eserleri (Sinekli Bakkal ve Tatarcık) |
11 | R. Nuri Güntekin Cumhuriyet Dönemi edebiyatındaki yeri eserleri (Bir Kadın Düşmanı, Acımak örnekleri) |
12 | Y. Kadri Karaosmanoğlu, Cumhuriyet dönemi edebiyatında yeri, eserleri (Yaban, Kiralık Konak örnekleri) |
13 | P. Safa: Cumhuriyet dönemi edebiyatındaki yeri, eserleri, (Dokuzuncu Hariciye Koğuşu, Fatih Harbiye) |
14 | Abdülhak Şinasi Hisar, Roman anlayışı: Fehim Bey ve Biz örneği |
15 | A. Hamdi Tanpınar ve Türk romanının modernleşme sürecindeki yeri, sanat anlayışı, Huzur |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |