Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans TD3008 Yeni Türk Edebiyatı IV Zorunlu 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı'nın(1923-1950) akımlarını ve önemli şahsiyetlerini öğretmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1923-1950 Arası Türk Şiiri: 1. Beş Hececiler 2. Yedi Meşaleciler 3. Saf Şiiri savunanlar 4. Garip akımı 5. İkinci Yeni Akımı 6. Toplumcu gerçekçiler 7. Bağımsız şairler Cumhuriyet dönemi romancılarından örnekler: Peyami Safa, Abdülhak Şinasi Hisar, Peyami Safa, Reşat Nuri...

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma, tartışma, sunum, soru-cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aksan, Dogan, Poetry Analysis, Bilgi Yay., Ankara 2003 Asilturk, Baki, Poetry of 1980 Generation, Toroslu Kit., Istanbul 2006 Kaplan, Mehmet, Poetry Analysis-2 (Republic Period), Dergah Yay., Istanbul 1980 Kenan, Akyuz, Anthology of Turkish Poetry on Effect West Literature, Inkılap Yay. Istanbul 1992 Ders Notları (Okuma listesi ve diğer örnekler dersler başladığında belirtilecektir) Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, 3 Cilt, İstanbul İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, İstanbul, 2001

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, Türk edebiyatının tarihi evrelerini ve bunların özelliklerini açıklayabilirler.
  • Mezunlar, disiplin kısmını/edebiyatı eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
  • Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının ve araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler.
  • Mezunlar, bilgiyi kullanabilir/uygulayabilirler. Dönem içi ve dönem öncesiyle mukayeseli çalışmalar yapabilirler.
  • Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının zaman ve mekân içindeki farklı görünüşlerinden haberdar olurlar, onlar hakkında yorum yapabilir, tahlil edebilirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Cumhuriyet Dönemi Türk şiirine giriş
2 Memleketçi şiir ve Beş Hececiler
3 Yedi Meşaleciler
4 Saf şiiri savunanlar: A. H. Tanpınar, N. F. Kısakürek, A. M. Dıranas, C. S. Tarancı
5 Garip hareketi
6 Toplumcu gerçekçiler
7 Bağımsız şairler: Cahit Külebi, Necati Cumalı
8 Ara Sınav
9 Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı (1923-1950): Temel özellikler ve tematik dağılım
10 Halide Edip Adıvar: Cumhuriyet dönemi edebiyatındaki yeri, eserleri (Sinekli Bakkal ve Tatarcık)
11 R. Nuri Güntekin Cumhuriyet Dönemi edebiyatındaki yeri eserleri (Bir Kadın Düşmanı, Acımak örnekleri)
12 Y. Kadri Karaosmanoğlu, Cumhuriyet dönemi edebiyatında yeri, eserleri (Yaban, Kiralık Konak örnekleri)
13 P. Safa: Cumhuriyet dönemi edebiyatındaki yeri, eserleri, (Dokuzuncu Hariciye Koğuşu, Fatih Harbiye)
14 Abdülhak Şinasi Hisar, Roman anlayışı: Fehim Bey ve Biz örneği
15 A. Hamdi Tanpınar ve Türk romanının modernleşme sürecindeki yeri, sanat anlayışı, Huzur
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarıyıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 10 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 10 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 20 40
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5