Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans TDE267 Yeni Türk Edebiyatı Tarihi I Zorunlu 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatının özellikleri, Servet-i Fünün Edebiyatı özellikleri, Fecr-i Ati Edebiyatı ve özellikleri, Milli Edebiyat Akımı ve genel özellikleri

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatının özellikleri, Servet-i Fünün Edebiyatı özellikleri, Fecr-i Ati Edebiyatı ve özellikleri, Milli Edebiyat Akımı ve genel özellikleri, bu dönemlerin edebi anlayışı, önemli edebi ve siyasi kişileri, yeni düzenlemelerin topluma etkisi ve edebiyattaki yenilikler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma, soru-cevap, tartışma yöntemleri kullanılmıştır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

"Abdülhak Hâmid Tarhan Bütün Eserleri 1,2,3, Hazırlayan: İnci Enginün, Dergâh Yayınları, İstanbul, 1982. Ahmed Rasim, ""Bizde Oyun"" Tarih ve Muharrir, Hazırlayan: Ayhan Doğan, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1993. Ahmed Rasim: Osmanlı İmparatorluğu'nun Reform Çabaları İçinde Batış Evreleri, Hazırlayan: H.V. Velidedeoğlu, Çağdaş Yayınları, İstanbul, 1987. AKI, Niyazi: Türk Tiyatro Edebiyatı Tarihi I, Dergâh Yayınları, İstanbul, 1989. AKINCI, Gündüz: Batıya Yönelirken Şinasi, Ankara, 1962. Aktaş, Şerif. “Cumhuriyet Devri Türk Edebiyatı”, Türk Dünyası El Kitabı, Ankara: 1992, s. 503-547." "AKYÜZ, Kenan, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri I (1860-1923), 4. bs., Mas Matbaacılık, Ankara, 1987. Akyüz, Kenan,Batı Tesirinde Türk Şiir Antolojisi,Doğuş matbaacılık, Ank.1970. ALANGU, Tahir: ""Karagöz Tetkikleri"", Yeni Türk Mecmuası, S. 6, 1933. BAKİ, Hayati: Tanzimat Edebiyatında Roman ve İnsan, Promete Yayınları, Ankara, 1993. BANARLI, Nihad Sâmi: Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, c. I-c.II, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1971. BERKES, Niyazi: Türk Düşününde Batı Sorunu, Bilgi Yayınevi, Ankara, 1975. BERKES, Niyazi: Türkiye'de Çağdaşlaşma, Doğu-Batı Yayınları, İstanbul, 1979." "Berna MORAN,Felatun Bey ile Rakım Efendi, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 1, 4. Baskı, İstanbul-1991 Enginün, İnci, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, İstanbul: 2001.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.
  • Mezunlar, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler.
  • Mezunlar, Türk edebiyatının tarihi evrelerini ve bunların özelliklerini açıklayabilirler.
  • 5 Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının zaman ve mekân içindeki farklı görünüşlerinden haberdar olurlar, onlar hakkında yorum yapabilir, tahlil edebilirler.
  • Mezunlar, bilgiyi kullanabilir/uygulayabilirler. Dönem içi ve dönem öncesiyle mukayeseli çalışmalar yapabilirler.(PÇ: 8)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Yeni Türk Edebiyatı dersinin içeriği
2 Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatının özellikleri
3 Şinasi hayatı, sanatı, eserleri
4 Namık Kemal'in hayatı, sanatı, eserleri
5 Ziya Paşanın hayatı, sanatı, eserleri
6 Abdülhak Hamit Tarhanın hayatı, sanatı, eserleri
7 Çalışma haftası
8 Ara sınav
9 Servet-i Fünün Edebiyatının özellikleri
10 Tevfik Fikretin hayatı, sanatı, eserleri
11 Halit Ziya Uşaklıgil'in hayatı, sanatı, eserleri
12 Fecr-i Ati Edebiyatının özellikleri
13 Milli Edebiyat Akımı ve genel özellikleri
14 Ziya Gökalpin hayatı, sanatı, eserleri
15 Ömer Seyfettin'in hayatı, sanatı, eserleri
16 Ömer Seyfettin'in hayatı, sanatı, eserleri
17 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Final ve Hazırlığı 28 1 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6