Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans TDE310 Yeni Türk Edebiyatı Tarihi III Zorunlu 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

II. Meşrutiyet döneminin zengin fikir akımları ve edebiyat faaliyetini incelemek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

I. Meşrutiyet döneminin fikir akımları. İkinci Meşrutiyet dönemine tarihî-sosyolojik bakış düşünce akımları, edebiyat tasnifi Tevfik Fikret, Cenap Sahabettin, Ali Ekrem, Huseyin Siret, Faik Ali, Huseyin Suat...

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma, Tartışma, Soru cevap, karşılaştırma.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Servet-i Fünun Edebiyatı, Haz. Komisyon, Akçağ yayınları, Ankara, 2006. 2. Mehmet Kaplan, Tevfik Fikret, Dergâh yayınları, İstanbul, 2003. 3. İnci Enginun, Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Türk Edebiyatı, Dergâh yayınları, İstanbul, 2002 Bilge Ercilasun, Servet-i Fünun'da Edebi Tenkit, Akçağ yayınları, Ankara, 2004.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci bu alana ilişkin yeterli bilgiye sahip olur ve mezun olunca bilgisini profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında kullanır. (P.Ç. 1)
  • Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının ve araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler. (P.Ç. 3)
  • Mezunlar, Türk edebiyatının tarihi evrelerini ve bunların özelliklerini açıklayabilirler. (P.Ç. 4 )
  • Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının zaman ve mekân içindeki farklı görünüşlerinden haberdar olurlar, onlar hakkında yorum yapabilir, tahlil edebilirler. (P.Ç. 5)
  • Eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisi kazanma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İkinci Meşrutiyet dönemine tarihî-sosyolojik bakış. düşünce akımları, edebiyat tasnifi
2 Fecr-i Âtî edebiyat gurubu, Ahmet Haşim
3 Ahmet Haşim
4 Ahmet Haşim, İslâmcı düşünce akımı
5 Mehmet Akif Ersoy
6 Mehmet Akif Ersoy
7 Çalışma Haftası
8 Ara Sınav
9 Türkçü düşünce akımı, millî edebiyat, Mehmet Emin Yurdakul
10 Yeni Lisan hareketi-Genç Kalemler Mecmuası: Ömer Seyfettin-Ali Canip-Ziya Gökalp
11 Ömer Seyfettin'in hikâyeciliği
12 Ziya Gökalp
13 Ziya Gökalp
14 Ziya Gökalp, Dergâh Mecmuası çevresi
15 Ahmet Haşim-Yahya Kemal
16 Yahya Kemal
17 Yarıyıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Sunum ve Hazırlığı 5 1 5
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Final ve Hazırlığı 28 1 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5