Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Doğum Kadın Hastalıkları Hemşireliği - Tezli Yüksek Lisans - 2014 KDH7007 Yeterliliğe Dayalı Aile Planlaması Seçmeli 1 8,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Aile planlaması (AP), kontraseptif yöntemler ve hizmetlerin sunulması hakkında öğrenciye yeterli bilgi, beceriyi kazandırmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türkiye'de AP durumu Başvuranın değerlendirilmesi, pelvik ve meme muayenesi İletişim ve Danışmanlık Enfeksiyonun önlenmesi +Genital yol enfeksiyonları Hormonal yöntemler ve danışmanlık Bariyer yöntemler ve danışmanlık Cerrahi Sterilizasyon, DAP, LAM, Acil konbtrasepsiyon, Özel durumlarda kontrasepsiyon RİA ve danışmanlık Danışmanlık uygulamaları, RİA danışmanlık ve zoe model üzerinde uygulamalar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Seminer, vaka sunumları, tartışma, film gösterimi, araştırma yapıp sunma ve üzerinde tartışma, laboratuvar uygulamaları

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Şahin NH. (2016). Aile Planlaması ve İnfertilite. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. (Edi. Prof. Dr. Anahit Coşkun). Koç Üniversitesi yayınları. 3. Baskı, İstanbul syf 351-388 Şahin. NH. (2015). Doğurganlığın Düzenlenemsi. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. ( Edi Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji). Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul syf. 147-162 Ulusal AP Hizmet Rehberi I-II.T.C. Sağlık Bakanlığı AÇS ve AP Genel Müdürlüğü,Ankara, 2000. Aile Planlaması Danışmanlığı, Katılımcı Kitabı, TC Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, 2009 Aile Planlamasında Temel Bilgiler, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, İstanbul, 2003 Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırmalari Pubmed, Sciencedirect

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler başvuranı değerlendirebilir
  • Öğrenciler aile planlaması merkezlerinde danışmanlık hizmetlerini yürütebilir
  • Öğrenciler zoe model üzerinde rahim içi araç uygulayabilir
  • Öğrenciler aile planlaması hizmetlerine ilişkin eleştirel değerlendirme yapabilir
  • Öğrenciler etkin AP hizmeti verebilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Türkiye'de AP durumu
2 Başvuranın değerlendirilmesi, pelvik ve meme muayenesi Başvuranın değerlendirilmesi, pelvik ve meme muayenesi
3 İletişim ve Danışmanlık
4 Enfeksiyonun önlenmesi +Genital yol enfeksiyonları
5 Hormonal yöntemler ve danışmanlık
6 Bariyer yöntemler ve danışmanlık
7 Cerrahi Sterilizasyon, DAP, LAM,
8 Ara Sınav Haftası
9 RİA ve danışmanlık
10 Acil konbtrasepsiyon,
11 Özel durumlarda kontrasepsiyon
12 Danışmanlık uygulamaları
13 Danışmanlık uygulamaları
14 RİA danışmanlık ve zoe model üzerinde uygulamalar
15 RİA danışmanlık ve zoe model üzerinde uygulamalar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 10 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 4 2 8
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 5 10
Seminer ve Hazırlığı 2 5 10
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 72 72
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 72 72
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5