Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Lisans | MBS2055 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | Seçmeli | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Lisans | MBS2055 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | Seçmeli | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Yaşam boyu öğrenme anlayışı çerçevesinde yetişkin eğitiminin kavramsal temellerinin, yetişkinlerin öğrenmeye ilişkin özelliklerinin ve yetişkin eğitiminin gerekliliğinin kavratılması
-
Yaşam boyu öğrenme kavramının doğuşu, tarihsel gelişimi, kavramsal temelleri, yetişkin eğitimine yansımaları, yetişkin eğitimini gerektiren nedenler, yetişkin eğitiminin temel varsayımları, öğrenme ilkeleri, öğrenme engelleri, Türkiye'de ve Dünyada yetişk
SUNUM SORU CEVAP ANLATIM
YOK
Türkçe
Güneş, F., & Deveci, T. (2020). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: PegemAKademi.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yaşam Boyu Öğrenme Kavramı ve Tarihi Süreç |
2 | Uluslararası Yetişkin Becerilerinin Ölçülmesi programı |
3 | Yetişkinlerin Öğrenmeye İlişkin Özellikleri: Andragojik Yaklaşım |
4 | Yetişkin Eğitiminde Temel İlkeler |
5 | Yetişkin Eğitiminde Engeller |
6 | Yetişkin Eğitimi Programlarının Planlanması ve Uygulanması |
7 | Yetişkin Eğitiminde Kullanılan Teknikler |
8 | Ara Sınav |
9 | Yetişkin Eğitiminde Öncelikli Hedef Kitleler |
10 | Yetişkin Eğitimini Gerektiren Nedenler |
11 | Freire ve Yetişkin Eğitimi |
12 | Okur Yazarlık |
13 | Köy Enstitüleri ve Yetişkin Eğitimi |
14 | Yetişkin Eğitiminin Gelişimine Yön Verenler |
15 | Programın Sunulması ve Değerlendirilmesi |
16 | Dersin Genel Değerlendirilmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ5 |