Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Spor Bilimleri Fakültesi - Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği SBMB175 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, yetişkinlerin gelişimsel ve öğrenmeye ilişkin özelliklerinin, yetişkin eğitiminin ve hayat boyu öğrenmenin kavramsal temellerinin, ilkelerinin, dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimlerinin ve ilgili yaklaşım, model ve yöntemlerinin kavratılmasını amaçlamaktadır. Hayat boyu öğrenme becerilerini geliştirmeleri için öğrencilerde istek uyandırmak da hedefler arasındadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini, yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları oluşturmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

1: Anlatım, 2: Yansıtıcı Düşünce, 3: Soru - Cevap, 4: Video, 5: Tartışma, 6: Alıştırma ve Uygulama, 7: Grup Çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

YAŞAMBOYU ÖĞRENME VE YETİŞKİN EĞİTİMİ. Editör: Prof. Dr. Rıfat Miser. Nobel Akademi Yayıncılık, 2020. YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME. Yazarlar: Prof.Dr. Firdevs Güneş, Doç. Dr. Tanju Deveci. Pegem Akademi. 2022 YAŞAM BOYU YETİŞKİN EĞİTİMİ. Yazar: Eylem Kaya. Nobel Akademi Yayıncılık, 2016. Çiçek, H. (2022). Eğitim sanatı: pedagojiden andragojiye. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 55, 10-23 Örs, M. ve Kaya, H.E. (2021). Yaşamboyu öğrenme bakış açısından toplumsal cinsiyet eşitliği ve sosyal adalet, Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1703-1716

Dersin Web Sayfası

https://meobs.marmara.edu.tr/Ders/yetiskin-egitimi-ve-hayat-boyu-ogrenme/sbmb175-69474-3818

Öğrenme Çıktıları

  • Yetişkinlerin gelişimsel ve öğrenmeye dair özelliklerini, temel yaklaşımlar üzerinden açıklar.
  • Yetişkin eğitiminin amaçlarını, ilkelerini ve kapsamını ifade eder.
  • Yetişkin eğitimi ile ilişkili kavramlar arasında ilişki kurar.
  • Yetişkin eğitiminde temel öğretim yaklaşım ve yöntemlerine örnekler verir.
  • Hayat boyu öğrenme kavramını ve kavramsal temellerini açıklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders Tanıtımı, Ders İzlencesinin İncelenmesi
2 Yetişkin Kimdir? Yetişkinlerin Gelişimsel Özellikleri
3 Yetişkin Eğitiminin Tanımı, Amaçları, İlkeleri, Bileşenleri ve Kapsamı
4 Okuryazarlık ve Okuryazarlık Yaklaşımları
5 Yetişkin Eğitimiyle İlgili Kavramlar
6 Yetişkin Eğitimi ve Yetişkinlerin Öğrenmesiyle İlgili Yaklaşım ve Modeller
7 Yetişkin Eğitiminde Öğretim Yaklaşımları, Yöntemleri ve Araçları
8 Ara Sınav
9 Dünyada Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Temelleri ve Gelişimi
10 Türkiye’de Yetişkin Eğitimi
11 Hayat Boyu Öğrenme Kavramı, Kavramsal Temelleri ve Tarihsel Gelişimi
12 Hayat Boyu Öğrenme Becerileri
13 Dünyada ve Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları
14 Öğrencilerin Kendi Yetişkin Eğitimi Deneyimlerini Aktarması
15 Dönem Özeti – Ders Değerlendirmesi
16 Dönem Özeti – Ders Değerlendirmesi
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 25 25
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5