Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBMB175 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBMB175 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu ders, yetişkinlerin gelişimsel ve öğrenmeye ilişkin özelliklerinin, yetişkin eğitiminin ve hayat boyu öğrenmenin kavramsal temellerinin, ilkelerinin, dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimlerinin ve ilgili yaklaşım, model ve yöntemlerinin kavratılmasını amaçlamaktadır. Hayat boyu öğrenme becerilerini geliştirmeleri için öğrencilerde istek uyandırmak da hedefler arasındadır.
-
Bu dersin içeriğini, yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları oluşturmaktadır.
1: Anlatım, 2: Yansıtıcı Düşünce, 3: Soru - Cevap, 4: Video, 5: Tartışma, 6: Alıştırma ve Uygulama, 7: Grup Çalışması
Yok
Türkçe
YAŞAMBOYU ÖĞRENME VE YETİŞKİN EĞİTİMİ. Editör: Prof. Dr. Rıfat Miser. Nobel Akademi Yayıncılık, 2020. YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME. Yazarlar: Prof.Dr. Firdevs Güneş, Doç. Dr. Tanju Deveci. Pegem Akademi. 2022 YAŞAM BOYU YETİŞKİN EĞİTİMİ. Yazar: Eylem Kaya. Nobel Akademi Yayıncılık, 2016. Çiçek, H. (2022). Eğitim sanatı: pedagojiden andragojiye. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 55, 10-23 Örs, M. ve Kaya, H.E. (2021). Yaşamboyu öğrenme bakış açısından toplumsal cinsiyet eşitliği ve sosyal adalet, Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1703-1716
https://meobs.marmara.edu.tr/Ders/yetiskin-egitimi-ve-hayat-boyu-ogrenme/sbmb175-69474-3818
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders Tanıtımı, Ders İzlencesinin İncelenmesi |
2 | Yetişkin Kimdir? Yetişkinlerin Gelişimsel Özellikleri |
3 | Yetişkin Eğitiminin Tanımı, Amaçları, İlkeleri, Bileşenleri ve Kapsamı |
4 | Okuryazarlık ve Okuryazarlık Yaklaşımları |
5 | Yetişkin Eğitimiyle İlgili Kavramlar |
6 | Yetişkin Eğitimi ve Yetişkinlerin Öğrenmesiyle İlgili Yaklaşım ve Modeller |
7 | Yetişkin Eğitiminde Öğretim Yaklaşımları, Yöntemleri ve Araçları |
8 | Ara Sınav |
9 | Dünyada Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Temelleri ve Gelişimi |
10 | Türkiye’de Yetişkin Eğitimi |
11 | Hayat Boyu Öğrenme Kavramı, Kavramsal Temelleri ve Tarihsel Gelişimi |
12 | Hayat Boyu Öğrenme Becerileri |
13 | Dünyada ve Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları |
14 | Öğrencilerin Kendi Yetişkin Eğitimi Deneyimlerini Aktarması |
15 | Dönem Özeti – Ders Değerlendirmesi |
16 | Dönem Özeti – Ders Değerlendirmesi |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |