Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Özel Eğitim Öğretmenliği - 2016 OZE4126 Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi Seçmeli 8 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Görme yetersizliği olan bireylere ipuçların, işaretlerin, bina içi ve bina dışı numaralama sistemlerinin öğretimi ve Bağımsız Hareket Becerilerini Değerlendirmede korunma tekniklerinin öğretimini kapsar

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Yönelim Becerileri; Önkoşul Becerilerin Değerlendirilmesi ve Öğretimi; Bilişsel Süreçler ve Öğretimi: İpuçları, İşaretler, Arama yöntemleri, Ölçme becerileri, Bina içi ve bina dışı numaralama sistemlerinin öğretimi, Pusula yönlerinin öğretimi, Bağımsız Hareket Becerilerini Değerlendirme; Korunma Teknikleri ve Elle Duvar Takibi; Rehber Becerileri; Baston Becerileri; Rota Analizi; Navigasyon Sistemleri; Okulöncesi / Az Gören ve Ek Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım Soru-Yanıt Gözlem Takım/Grup Çalışması Uygulama - Alıştırma

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders notları Görme Engellilerin Eğitimi, Cem Aslan, Atatürk Üniversitesi Yayınları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Görme engelli bireyin becerilerdeki performansını değerlendirir
  • Öğretim süreçlerini planlar ve öğretim öncesi hazırlık yapar
  • Farklı ortam ve koşullarda işaretleri, ipuçları kullanmayı ve yönleri bulma becerilerini bilir
  • Eliyle duvar/nesne takibi yaparak güvenli şekilde yürümeyi, bastonla yürüme becerilerini planlar
  • Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi Görme engelli bireye bağımsız hareket becerilerini öğretme tekniklerini bilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Görme engelli bireylerin özellikleri
2 Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerin önemi
3 Görme engelli bireyin becerilerdeki performansını değerlendirmek
4 Becerilerin öğretimi için teknikler ve araç gereçler
5 Öğretim süreçlerini planlamak
6 Farklı ortam ve koşullarda ipuçlarını kullanmayı öğretmek
7 Farklı ortam ve koşullarda ölçme becerilerini öğretmek
8 Ara Sınav Haftası
9 Farklı ortam ve koşullarda yönleri öğretmek
10 Eliyle duvar/nesne takibi yaparak güvenli şekilde yürümeyi öğretmek
11 Rehbersiz korunma tekniklerini öğretmek
12 Güvenli şekilde hareket etmek için rehberle yürüme becerilerini öğretmek
13 Farklı ortam ve koşullarda baston kullanma uygulamaları yapmak
14 Farklı hava koşullarına uygun olacak şekilde güvenli hareket etmesini sağlamak
15 Trafikte bağımsız hareket eğitimi yapmak
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 4 56
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 1 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 14 1 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5