Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Özel Eğitim Öğretmenliği - 2016 | OZE4126 | Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi | Seçmeli | 8 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Özel Eğitim Öğretmenliği - 2016 | OZE4126 | Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi | Seçmeli | 8 | 3,00 | 2 | 0 |
Görme yetersizliği olan bireylere ipuçların, işaretlerin, bina içi ve bina dışı numaralama sistemlerinin öğretimi ve Bağımsız Hareket Becerilerini Değerlendirmede korunma tekniklerinin öğretimini kapsar
-
Yönelim Becerileri; Önkoşul Becerilerin Değerlendirilmesi ve Öğretimi; Bilişsel Süreçler ve Öğretimi: İpuçları, İşaretler, Arama yöntemleri, Ölçme becerileri, Bina içi ve bina dışı numaralama sistemlerinin öğretimi, Pusula yönlerinin öğretimi, Bağımsız Hareket Becerilerini Değerlendirme; Korunma Teknikleri ve Elle Duvar Takibi; Rehber Becerileri; Baston Becerileri; Rota Analizi; Navigasyon Sistemleri; Okulöncesi / Az Gören ve Ek Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri.
Anlatım Soru-Yanıt Gözlem Takım/Grup Çalışması Uygulama - Alıştırma
yok
Türkçe
Ders notları Görme Engellilerin Eğitimi, Cem Aslan, Atatürk Üniversitesi Yayınları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Görme engelli bireylerin özellikleri |
2 | Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerin önemi |
3 | Görme engelli bireyin becerilerdeki performansını değerlendirmek |
4 | Becerilerin öğretimi için teknikler ve araç gereçler |
5 | Öğretim süreçlerini planlamak |
6 | Farklı ortam ve koşullarda ipuçlarını kullanmayı öğretmek |
7 | Farklı ortam ve koşullarda ölçme becerilerini öğretmek |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Farklı ortam ve koşullarda yönleri öğretmek |
10 | Eliyle duvar/nesne takibi yaparak güvenli şekilde yürümeyi öğretmek |
11 | Rehbersiz korunma tekniklerini öğretmek |
12 | Güvenli şekilde hareket etmek için rehberle yürüme becerilerini öğretmek |
13 | Farklı ortam ve koşullarda baston kullanma uygulamaları yapmak |
14 | Farklı hava koşullarına uygun olacak şekilde güvenli hareket etmesini sağlamak |
15 | Trafikte bağımsız hareket eğitimi yapmak |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |