Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - İstatistik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İstatistik - Lisans - 2014 IST2013 Yöneylem Araştırması I Zorunlu 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Doğrusal Programlama modellerinin kurulması, çözülmesi ve yorumlanması ile ilgili bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Doğrusal programlamaya giriş (Bölüm1) Doğrusal programlama modelinin kurulması (Bölüm2) Grafik çözüm (Bölüm 2) Grafik çözümde duyarlılık analizi (Bölüm 2) Simpleks yöntem (Bölüm 3) M yöntemi (Bölüm 3) İki aşamalı yöntem (Bölüm 3) Simpleks yöntemde özel durumlar (Bölüm 3) Dualite (Bölüm 4) Primal-Dual ilişkisi (Bölüm 4) Dualitenin ekonomik yorumu (Bölüm 4) Duyarlılık analizi (Bölüm 4) Hedef programlama (Bölüm 8) Hedef programlama (Bölüm 8)

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders konularının anlatımı, örnek problemlerin çözülmesi, Microsoft Excel'in Solver eklentisinin doğrusal programlama problemlerinin çözümü için kullanımının öğretilmesi.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yöneylem Araştırması, 6. Basımdan Çeviri (Ş. Alp Baray, Şakir Esnaf), Hamdy A. Taha, Literatür Yayıncılık, 2000. Supplementary book: Operations Research: Applications and Algorithms, Wayne L. Winston, 4th edition, Thomson Brook/Cole, 2004.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Doğrusal programlamanın temel prensiplerini bilir ve çözümler.
  • Bir doğrusal programlama problemini tanımlayabilir ve modelini kurabilir.
  • Basit doğrusal programlama problemlerini grafik çözüm veya simpleks yöntem ile elle çözebilir.
  • M yöntemini ve iki aşamalı yöntemi bilir ve uygulayabilir.
  • Dualite ve duyarlılık analizini bilir ve çözümler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Doğrusal programlamaya giriş (Bölüm1)
2 Doğrusal programlama modelinin kurulması (Bölüm2)
3 Grafik çözüm (Bölüm 2)
4 Grafik çözümde duyarlılık analizi (Bölüm 2)
5 Simpleks yöntem (Bölüm 3)
6 M yöntemi (Bölüm 3)
7 İki aşamalı yöntem (Bölüm 3)
8 Arasınav
9 Simpleks yöntemde özel durumlar (Bölüm 3)
10 Simpleks yöntemde özel durumlar (Bölüm 3)
11 Dualite (Bölüm 4)
12 Primal-Dual ilişkisi (Bölüm 4)
13 Dualitenin ekonomik yorumu (Bölüm 4)
14 Duyarlılık analizi (Bölüm 4)
15 Hedef programlama (Bölüm 8)
16 Hedef programlama (Bölüm 8)
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 14 28
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5