Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans OZ4051 Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler Seçmeli 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Temel kavramlar; otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; OSB olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Otizm Spektrum Bozukluğunun Tanımı; Belirtileri; Nedenler; Otizm Spektrum Bozukluğunun Tarihsel Gelişimi; Eğitim Gereksinimleri; Olası Eğitim Alternatifleri; Kanıt Temelli Uygulamalar; Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Aile Desteği.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aydan, A. (2019 ) Vaka örnekleriyle Otizmde 2. Adım. Nobel Yayınevi, İstanbul

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Yüksek işlevli ( Yİ)Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bireyler İle İlgili Dünyadaki ve ülkemizdeki çalışmaları inceler
  • Yüksek işlevli ( Yİ)Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bireyler İle İlgili Dünyadaki ve ülkemizdeki durumu betimler
  • Yİ olan OSB li bireylerin özelliklerini tanımlar
  • Yİ olan OSB li bireylerin ihtiyaçlarını belirler
  • Yİ olan OSB li bireylere yönelik yapılan çalışmaları tartışır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrencilerle Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Giriş
2 OSB Kavramının Dünya'daki ve Türkiye'deki Tarihsel Gelişimi
3 OSB Oluşturabilecek Nedenler
4 Yüksek İşlevli OSB Olan Bireylerin Eğitsel ve tıbbi tanılaması
5 Yüksek İşlevli OSB Olan Bireylerin Erken Çocukluk Dönemi Özellikleri
6 Yüksek İşlevli OSB olan bireylerin okul çağı
7 Yüksek İşlevli OSB olan bireylerin Ergenlik Çağı
8 Ara Sınav Haftası
9 Yüksek İşlevli OSB olan bireylerin sosyal becerileri
10 Yüksek İşlevli OSB olan bireylere yönelik eğitsel müdahaleler
11 Yüksek İşlevli OSB olan bireylerin yetişkin yaşamı
12 Yüksek İşlevli OSB olan bireylerin istihdamları
13 Yüksek İşlevli OSB olan bireylerin evlilik ve aile yapıları
14 Yüksek İşlevli OSB olan bireylerin ailelerinin yaşadıkları
15 Genel Değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 2 10
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 40 40
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5