Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ4051 | Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler | Seçmeli | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ4051 | Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler | Seçmeli | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Temel kavramlar; otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; OSB olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
-
Otizm Spektrum Bozukluğunun Tanımı; Belirtileri; Nedenler; Otizm Spektrum Bozukluğunun Tarihsel Gelişimi; Eğitim Gereksinimleri; Olası Eğitim Alternatifleri; Kanıt Temelli Uygulamalar; Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Aile Desteği.
Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası
yok
Türkçe
Aydan, A. (2019 ) Vaka örnekleriyle Otizmde 2. Adım. Nobel Yayınevi, İstanbul
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrencilerle Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Giriş |
2 | OSB Kavramının Dünya'daki ve Türkiye'deki Tarihsel Gelişimi |
3 | OSB Oluşturabilecek Nedenler |
4 | Yüksek İşlevli OSB Olan Bireylerin Eğitsel ve tıbbi tanılaması |
5 | Yüksek İşlevli OSB Olan Bireylerin Erken Çocukluk Dönemi Özellikleri |
6 | Yüksek İşlevli OSB olan bireylerin okul çağı |
7 | Yüksek İşlevli OSB olan bireylerin Ergenlik Çağı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Yüksek İşlevli OSB olan bireylerin sosyal becerileri |
10 | Yüksek İşlevli OSB olan bireylere yönelik eğitsel müdahaleler |
11 | Yüksek İşlevli OSB olan bireylerin yetişkin yaşamı |
12 | Yüksek İşlevli OSB olan bireylerin istihdamları |
13 | Yüksek İşlevli OSB olan bireylerin evlilik ve aile yapıları |
14 | Yüksek İşlevli OSB olan bireylerin ailelerinin yaşadıkları |
15 | Genel Değerlendirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |