Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği | OZAE156 | Zihin Yetersizliğinde Erken Müdahale Programları | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği | OZAE156 | Zihin Yetersizliğinde Erken Müdahale Programları | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Erken Müdahale Programlarının Tarihsel Gelişimini, Erken Müdahale Programlarında Uygulama ve Değerlendirme süreci, Önleyici Erken Müdahale Programları, Erken müdahalede yaklaşımları; erken müdahale program türleri: eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programları; erken müdahale program özellikleri, Dünya'da ve Türkiye'de Erken Müdahale Uygulamalarındaki Gelişmeler, Dünya'da ve Türkiye’de uygulanmakta olan güncel erken müdahale programlarından Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programı (Responsive Teaching), Floortime, Küçük Adımlar, PORTAGE, Otizmli Çocuklara Yönelik Sınıf içi Temel Tepki Öğretimi (Classroom Pivotal Response Teaching for Children With Autism) programı ve Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP) gibi programların özelliklerini ve bileşenlerini öğrenmelerini sağlamaktır.
-
Erken çocukluk özel eğitiminde erken eğitim ve erken eğitimde aile katılımının önemini ifade eder, Erken çocukluk özel eğitiminde kullanılan değerlendirme sürecini ve bu süreçte kullanılan araçlarını açıklar, Erken çocukluk özel eğitiminde var olan bilimsel dayanaklı uygulamaları açıklar, Erken çocukluk özel eğitiminde davranışçı yaklaşıma dayalı bilimsel dayanaklı program ve uygulamaları açıklar, Erken çocukluk özel eğitiminde ilişki temelli modele dayalı bilimsel dayanaklı program ve uygulamaları açıklar
Anlatım, tartışma, problem çözme, değerlendirme
Yok
Türkçe
1-Stahmer, A. C., Suhhrheinrich, J., Reed, S., Schreibman, L., and Bolduc, C. (2019). Otizmli Çocuklara Yönelik Sınıf-İçi Temel Tepki Öğretimi (Classroom Pivotal Response Teaching for Children with Autism). (Çevirenler: Yasemin Turan ve Özcan Karaaslan). İzmir: Ege Dil Konuşma ve Davranış Bilimleri Merkezi. (2011). 2-Kırcaali-İftar, G., Kurt, O., & Ülke Kürkçüoğlu, B. (2014). Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı I ve II (OÇİDEP). Ankara: Anı Yayıncılık. 3-Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Erken Müdahale Programlarının Tanımı |
2 | Erken Müdahale Programlarının İşleyişi, İçeriği ve Amaçları |
3 | Erken Müdahale Programlarının Tarihsel Gelişimi |
4 | Erken Müdahale Programlarında Uygulama ve Değerlendirme süreci |
5 | Önleyici Erken Müdahale Programları |
6 | Erken müdahale programı türleri |
7 | Eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Erken müdahale programlarının özellikleri |
10 | Dünya'da ve Türkiye'de Erken Müdahale Uygulamalarındaki Gelişmeler |
11 | İlişki temelli programların genel özellikleri |
12 | Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programı (Responsive Teaching) ve Floortime gibi programların genel özellikleri |
13 | Uygulamalı davranış analizine dayalı uygulamalar |
14 | Küçük Adımlar, PORTAGE, Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP) gibi programların genel özellikleri |
15 | Otizmli Çocuklara Yönelik Sınıf içi Temel Tepki Öğretimi (Classroom Pivotal Response Teaching for Children with Autism) programının genel özellikleri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |