Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ4052 | Zihin Yetersizliğinde Öğretim Uyarlamaları | Seçmeli | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ4052 | Zihin Yetersizliğinde Öğretim Uyarlamaları | Seçmeli | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim ortamını düzenleme, kullanılacak ipuçlarına ve ipuçlarını silikleştirme işlem süreçlerine karar verme, uygulama, sürekliliği ve genellenmesini sağlama. Tüm öğretim ortamı ve öğretim sürecine göre yapılabilecek öğretimsel uyarlama örnekleri, Çoklu engeli bulunan öğrencilere göre yapılabilecek öğretim uyarlamaları, Kullanılacak ipuçlarında yapılabilecek uyarlamalar, Değerlendirme sürecinde yapılabilecek uyarlama örnekleri, Kaynaştırma eğitimi alan öğrenciler için öğretim uyarlama örnekeri, Kaynaştırma eğitimi alan öğrenciler için öğretim değerlendirme örnekleri.
-
Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleri; bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler; öğretimi uyarlama; öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalar; öğretimin sunumunda yapılan uyarlamalar; özel eğitim sınıflarında ve okullarında bireysel- leştirme ve uyarlama örnekleri; kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri; akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.
Açık anlatım, soru -cevap, ödev hazırlama
Yok
Türkçe
İlköğretim ders kitapları, Özel Eğitim okulları Ders Programları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İlköğretim matematik konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli) birey için ders uyarlaması yapma |
2 | İlköğretim matematik konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli) birey için ders uyarlaması yapma |
3 | İlköğretim matematik konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli) birey için ders uyarlaması yapma |
4 | İlköğretim hayat bilgisi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli)birey için ders uyarlaması yapma |
5 | İlköğretim hayat bilgisi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli )birey için ders uyarlaması yapma |
6 | İlköğretim hayat bilgisi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli) birey için ders uyarlaması yapma |
7 | İlköğretim Türkçe konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İlköğretim Türkçe konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma |
10 | İlköğretim Türkçe konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma |
11 | İlköğretim beden eğitimi dersi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma |
12 | İlköğretim beden eğitimi dersi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma |
13 | İlköğretim beden eğitimi dersi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma |
14 | İlköğretim resim eğitimi dersi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma |
15 | İlköğretim resim eğitimi dersi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Proje ve Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |