Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans OZ4052 Zihin Yetersizliğinde Öğretim Uyarlamaları Seçmeli 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim ortamını düzenleme, kullanılacak ipuçlarına ve ipuçlarını silikleştirme işlem süreçlerine karar verme, uygulama, sürekliliği ve genellenmesini sağlama. Tüm öğretim ortamı ve öğretim sürecine göre yapılabilecek öğretimsel uyarlama örnekleri, Çoklu engeli bulunan öğrencilere göre yapılabilecek öğretim uyarlamaları, Kullanılacak ipuçlarında yapılabilecek uyarlamalar, Değerlendirme sürecinde yapılabilecek uyarlama örnekleri, Kaynaştırma eğitimi alan öğrenciler için öğretim uyarlama örnekeri, Kaynaştırma eğitimi alan öğrenciler için öğretim değerlendirme örnekleri.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleri; bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler; öğretimi uyarlama; öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalar; öğretimin sunumunda yapılan uyarlamalar; özel eğitim sınıflarında ve okullarında bireysel- leştirme ve uyarlama örnekleri; kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri; akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Açık anlatım, soru -cevap, ödev hazırlama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İlköğretim ders kitapları, Özel Eğitim okulları Ders Programları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretimde bireyselleştirme ve öğretimsel uyarlamalarla ilgili temel kavramları açıklar.
  • Erişilebilirlik ve ulaşılabilirlik kavramlarını tanımlar.
  • Öğretim öncesi, öğretim anındaki ve öğretim sonrası uyarlamaları örneklendirir.
  • Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik uyarlama örneği geliştirir.
  • Bireyselleştirilmiş öğretim planı hazırlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İlköğretim matematik konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli) birey için ders uyarlaması yapma
2 İlköğretim matematik konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli) birey için ders uyarlaması yapma
3 İlköğretim matematik konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli) birey için ders uyarlaması yapma
4 İlköğretim hayat bilgisi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli)birey için ders uyarlaması yapma
5 İlköğretim hayat bilgisi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli )birey için ders uyarlaması yapma
6 İlköğretim hayat bilgisi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli) birey için ders uyarlaması yapma
7 İlköğretim Türkçe konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma
8 Ara Sınav Haftası
9 İlköğretim Türkçe konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma
10 İlköğretim Türkçe konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma
11 İlköğretim beden eğitimi dersi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma
12 İlköğretim beden eğitimi dersi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma
13 İlköğretim beden eğitimi dersi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma
14 İlköğretim resim eğitimi dersi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma
15 İlköğretim resim eğitimi dersi konularından üç tanesini(Zihin Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli birey )için ders uyarlaması yapma
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 6 1 6
Proje ve Hazırlığı 8 2 16
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 28 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5