Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Mütercim-Tercümanlık ( İngilizce) - 2014 IMT1007 Zorunlu Yabancı Dil: İspanyolca I Zorunlu 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin İspanyolca kendilerini ve ailelerini tanıtmaları için gerekli olan kalıpları öğretmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İspanyol dilinin temel kalıpları (eril/dişi, tekil/çoğul kullanımları, geniş zaman, geçmiş zaman, zamirler) diyaloglar, alfabe, sayılar vb. başlangıç seviyesinde (A1 seviyesine yakın) derste işlenecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Grup ve ikili çalışma, sunum teknikleri iletişimsel yaklaşım çerçevesinde yürütülecektir.

Staj Durumu

Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. “Nuevo ELE inicial,” 2009, Virgilio Borovio, Editorial SM español para extranjeros, ISBN:9788467540994 2. dersle ilgili power points sunumları

Dersin Web Sayfası

Yok.

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler biriyle selamlaşma, tanıtma ve vedalaşma kalıplarını kullanır.
  • Öğrenciler Kendileri ve başkaları hakkında bilgi verir.
  • Öğrenciler, aileleri hakkında bilgi verir.
  • Öğrenciler, kişileri tarif eder.
  • Öğrenciler, bir şeyin var olma durumunu ve konumunu açıklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş. Dönem boyunca işlenecek konuların tanıtımı, not değerlendirmesinin nasıl yapılacağına dair açıklama, derse devam ve derse katılıma ilişkin kurallar.
2 Selamlaşma ve vedalaşma, “llamarse” fiilinin tekil ve çoğul hali, alfabe, kişi zamirlerinin tekil ve çoğul halleri, “ser (olmak)” fiilinin tekil ve çoğul hali, uyruk (eril-dişil, tekil-çoğul).
3 Ödev kontrolü. “Hablar” fiilinin tekil ve çoğul hali, sınıfta herhangibir şey sormak için gerekli ifadeler [¿Cómo se dice?, ¿Qué significa?, ¿Cómo se escribe?, ¿Puedo preguntar algo? vb.]. 0’dan 30’a kadar sayılar. Bingo oyunu.
4 Ödev kontrolü. “Un-uno” belgisiz zamirlerinin kullanımı. Yer bildiren “en” edatının kullanımı. “Trabajar ” ve “estudiar” fiillerinin ayrımı. 100’e kadar sayılar.
5 Ödev kontrolü. “Tú(Sen)-Usted” kullanımı. “Vivir” fiili. Kişisel bilgileri ifade etme. “Trabajar” fiilinin çekimi. Meslekler.
6 Ödev kontrolü. Ailenin üyeleri. “Tener” fiili ve kaç yaşında olduğunu ifade etme.
7 Ödev kontrolü. Bir şeyi tarif etmek için gerekli kelimeler. Niteleme sıfatları: sıfat + ser fiili, isim + tener fiili.
8 Ara Sınav Haftası
9 Ödev kontrolü. Kıyafetlerle ilgili kelimeler. “llevar” fiilinin tekil ve çoğul hali.
10 Ödev kontrolü. İyelik zamirlerinin tekil ve çoğul halleri (mi, mis, tu, tus, vb.). “Muy” ve “mucho” ayrımı.
11 Ödev kontrolü. Belgisiz zamirlerin tekil ve çoğul kullanımları. Var olma durumunu belirtmek için “haber” fiilinin kullanımı (olumlu ve olumsuz halleri). 100’den 1000’e sayılar.
12 Ödev kontrolü. Konum bildirmek için “estar” fiilinin kullanımı ve yer/yön zarfları.
13 Ödev kontrolü. “Ser” ve “estar” fiillerinin karşılaştırmalı kullanımı.
14 Ödev kontrolü. “Ser” ve “estar” fiillerinin karşılaştırmalı kullanımı.
15 Ödev kontrolü. İşaret zamirleri (este, esta, ese, esa, vb.).
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ödev ve Hazırlığı 10 10 100
Araştırma ve Hazırlığı 3 10 30
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5