Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Mütercim-Tercümanlık ( İngilizce) - 2014 IMT2008 Zorunlu Yabancı Dil: İspanyolca IV Zorunlu 4 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere El Imperfecto zamanı (düzenli ve düzensiz fiilleriyle birlikte) gibi zamanlarla birlikte gelecek ( “voy a,”) ve zorunluluk (“tengo que”) kalıplarını öğretmek ve öğrencilerin kullanmalarını sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, (çevirmenler için) orta seviye öncesi düzeyindedir. Öğrenciler, kelime bilgisi, geçmiş zaman kullanımı, emir kipi, Ir a + infinitivo, Hay que + infinitivo, Tener que + infinitivo yapıları, dolaysız nesne, ser/estar, üstünlük derecesi bildiren sıfatlar ve zarflar, daha karmaşık konuşma konuları, ilgi zamiri kullanımı, edatlar, öbeksel ifadeler, temel kompozisyon ve okuma anlama becerilerini geliştirmek suretiyle İspanyolca öğrenmeye devam eder.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Grup ve ikili çalışma, sunum teknikleri iletişimsel yaklaşım çerçevesinde yürütülecektir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Çeşitli kaynaklardan materyaller.

Dersin Web Sayfası

Yok.

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, el presente contínuo düzenli ve düzensiz fiil çekimleriyle kullanır.
  • Öğrenciler, fiillerin düzenli ve düzensiz hallerini gelecek zamanda kullanır.
  • Öğrenciler, zorunluluk, tavsiye vb. bildiren bazı yapıları kullanır.
  • Öğrenciler, el pretérito imperfect düzenli ve düzensiz hallerini geçmiş olayları betimlemede kullanır.
  • Öğrenciler, el pretérito imperfect düzenli ve düzensiz hallerini geçmiş alışkanlıklarından bahsederek kullanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş. Dönem boyunca işlenecek konuların tanıtımı, not değerlendirmesinin nasıl yapılacağına dair açıklama, derse devam ve derse katılıma ilişkin kurallar.
2 “Estar + gerundio.” Düzenli ve düzensiz isim-fiil kullanımı.
3 Ödev kontrolü. “Ir a + infinitivo ”, “Madrid turismo” aracılığıyla Madrid’e bir gezi düzenleme konusunda alıştırma.
4 Ödev kontrolü. “Ir a + infinitivo”, “Madrid turismo” aracılığıyla Madrid’e bir gezi düzenleme konusunda alıştırma.
5 Ödev kontrolü. “Tener + infinitivo”, “Hay que + infinitivo”.
6 Ödev kontrolü. “Tener + infinitivo”, “Hay que + infinitivo”, “Deber + infinitivo,” “Querer + infinitivo.”
7 Ödev kontrolü. “Tener + infinitivo”, “Hay que + infinitivo”, “Deber + infinitivo,” “Querer + infinitivo.”
8 Ara Sınav Haftası
9 Ödev kontrolü. “Imperfecto” zamanının düzenli ve düzensiz fiillerle kullanımı.
10 Ödev kontrolü. “Imperfecto” zamanında düzenli ve düzensiz fiil çekimleri ve kullanımlar.
11 Ödev kontrolü. “Imperfecto” zamanında düzenli ve düzensiz fiil çekimleri ve kullanımlar.
12 Ödev kontrolü. “Imperfecto” zamanında düzenli ve düzensiz fiil çekimleri ve kullanımlar.
13 Ödev kontrolü. “Imperfecto” zamanında düzenli ve düzensiz fiil çekimleri ve kullanımlar.
14 Ödev kontrolü. “Imperfecto” zamanında düzenli ve düzensiz fiil çekimleri ve kullanımlar.
15 Ödev kontrolü. “Imperfecto” zamanında düzenli ve düzensiz fiil çekimleri ve kullanımlar.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Proje ve Hazırlığı 3 5 15
Ödev ve Hazırlığı 6 6 36
Araştırma ve Hazırlığı 3 10 30
Arasınav ve Hazırlığı 1 9 9
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5