Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (İÖ)

Program Tanımları

Kuruluş

Dünyada öğretim teknolojileri alanının tarihçesi her ne kadar 20. yüzyılın başlarına dayanmakta olsa da, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi bünyesinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü 1998 yılında kurulmuştur. Bölümümüzün önceki başkanları Prof. Dr. Hikmet SAVCI (1998 - 1999) ve Prof. Dr. Esat HAMZAOĞLUdur (1999 - 2000).

Kazanılan Derece

Lisans derecesi

Kabul ve Kayıt Koşulları

ÖSYM kriterleri

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

ÖSYM kriterleri

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

ÖSYM kriterleri

Program Profili

ÖSYM kriterleri

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

ÖSYM kriterleri

Üst Derece Programlarına Geçiş

ÖSYM kriterleri

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

ÖSYM kriterleri

Mezuniyet Koşulları

ÖSYM kriterleri

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

ÖSYM kriterleri

Bölüm Olanakları

ÖSYM kriterleri

Program Çıktıları

İçerik girilmemiştir.

  • Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir.
  • Farklı ihtiyaçları olan öğrencileri göz önünde bulundurarak onlara uygun hedefler ve ortamlar hazırlar.
  • Öğrenmeyi etkileyen etkenleri belirleyerek, gerek sınıf ortamında gerek materyallerde gerekli değişiklikleri yapar.
  • Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme araçları geliştirir ve uygulabilir.
  • Ölçme sonuçlarını uygun teknikler kullanarak değerlendirebilir, ve problemleri belirleyerek gerekli önlemleri alabilir.
  • Mesleki gelişimini devam etmek için uygun bilişim teknolojilerini kullanır ve yeni bilişim teknolojilerini takip eder.
  • Sınıf içi ve dışı etkinliklerde etik, ve teknoloji kullanımında siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • Bilişim teknolojisiyle ilgili kuram ve kavramları yerinde kullabilir.
  • Öğretime yönelik uygun teknolojileri seçerek kullanabilir.
  • Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.
  • Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirebilir.
  • İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanabilir.
  • Yazılım, donanım ve ağ unsurları için temel bakım ve onarım işlerini gerçekleştirebilir.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimine ilişkin bilimsel araştırmaları anlayıp, mesleki uygulamalarda bu bilgileri kullanabilir.
  • Öğretim sürecinde öğrencilere model olabilecek genel kültür kazanımlarını gösterebilir.

İçerik girilmemiştir.

Müfredat

Müfredat