Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Biyoloji Öğretmenliği

Program Tanımları

Kuruluş

1998’de, Atatürk Eğitim Fakültesi, ülkedeki tüm eğitim fakülteleriyle birlikte, YÖK tarafından yeniden yapılandırılmasıyla, Biyoloji Öğretmenliği Anabilim Dalı 1998 yılında Atatürk Eğitim Fakültesi bünyesinde Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi bölümü altında kurulmuştur.

Kazanılan Derece

Lisans programını başarı ile tamamlayan öğrenciler, 4 yıllık lisans diploması ile Biyoloji öğretmeni ünvanı kazanırlar.

Kabul ve Kayıt Koşulları

Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel ortaöğretim kurumlarından mezun olmak, Üniversite Seçme Sınavı'nda MF-2 alanından yeterli puan almak

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel ortaöğretim kurumlarından mezun olmak, Üniversite Seçme Sınavı'nda MF-2 alanından yeterli puan almak

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Program boyunca alınan dersleri başarı ile tamamlamak ve zorunlu stajları tamamlamak

Program Profili

Güçlü Alan bilgisine ve Pedagojik formasyona sahip, araştırmacı, eleştirel düşünebilen, özgüvenli ve evrensel öğretmen yeterliliklerini taşıyan öğretmenler yetiştirmektir. Programın dili Türkçe'dir.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Öğrencilerimiz Milli Eğitim Bakanlğı’na bağlı özel ve resmi eğitim kurumlarında biyoloji öğretmeni olarak çalışma imkânı bulmaktadır. Ayrıca Biyoloji, Biyoloji Eğitimi ve Fen Bilgisi Eğitimi alanlarında akademik kariyer yapma imkânına sahip olmaktadırlar. Her yıl mezun olan öğrencilerin önemli bir bölümü biyoloji eğitimi, botanik, eczacılık, biyokimya, anatomi vb. bölümlerde yurtiçi ve yurtdışında akademik kariyer yapma imkânı bulmaktadır.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Mezunlarımız biyoloji öğretmenliği yüksek lisans programının yanısıra çeşitli enstitülerin biyoloji ile ilgili dallarında lisansüstü eğitime başvurabilirler. Öğrenciler bunun için enstitüler tarafından belirlenen şartları yerine getirmekle yükümlüdürler.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Genel olarak yıl içi değerlendirmelerinin (Vize, Ödev, Proje vb.) %40'ı, yıl sonu değerlendirmelerinin (Final, Ödev, Proje vb.) %60'ı alınmaktadır. Bağıl değerlendirme sistemi kullanılmaktadır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrenciler mezun olmak için biyoloji eğitimi programında bulunan bütün derslerden devam alarak başarılı olmak ve uygulamalı derslerde gerekli olan stajları başarı ile tamamlamak zorundadır. Biyoloji öğretmenliği 5 yıllık lisans programında mezun olabilmek için öğrencinin Genel Akademik Not Ortalamasının (GANO) 4.00 üzerinden 2.00 olması zorunludur.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

0

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Atatürk Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğretmenliği ABD Göztepe Kampüsü 34722 / Kadıköy - İstanbul Tel: 0216 347 33 66/300 E-mail: mustafacakir@marmara.edu.tr Anabilim Dalı Başkanı: Doç. Dr. Mustafa Çakır AKTS Koordinatörü: Doç. Dr. Serhat İrez

Bölüm Olanakları

1

Program Çıktıları

Bilgi

Kuramsal, Olgusal

- Biyolojik kavram, model, kuram ve ilkeleri güncel literatür ışığında değerlendirir ve karmaşık problemleri çözümler.

- Biyoloji ile tıp, genetik, biyoteknoloji, ekoloji, kimya, fizik, matematik ve yapay zekâ gibi disiplinler arasında ilişki kurar.

- Biyoloji öğretim programı standartlarına uygun ders tasarımı ve uygulama yapar.

Beceriler

Bilişsel, Uygulamalı

- Biyoloji okuryazarı olarak veri analizi ve görselleştirme araçları ile bilgiyi yorumlar, eleştirir ve etkili biçimde sunar.

- Bilgi-iletişim teknolojileri ve yapay zekâ tabanlı araçları öğretim ortamlarında etkili biçimde kullanır.

- Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve kazanımları dikkate alarak yenilikçi öğretim strateji ve teknikleri uygular.

- Kısa ve uzun vadeli biyoloji öğretim planları hazırlar ve uygular.

- Laboratuvar teknikleri, biyoteknolojik araçlar ve deneysel yaklaşımları kullanarak öğretim yapar.

- Geleneksel, alternatif ve yapay zekâ destekli ölçme-değerlendirme yöntemlerini uygular.

Yetkinlikler

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

- Katılımcı ve güvenli öğrenme ortamları oluşturur, öğrenci ilgisini artırır ve etkili geri bildirim verir.

- Araştırma ve veri yönetiminde toplumsal, bilimsel ve etik ilkelere uyar.

Öğrenme Yetkinliği

- Bilimi toplum, çevre ve günlük yaşam ile bütünleşik bir olgu olarak takdir eder ve savunur.

- Öz-değerlendirme yaparak öğretim süreçlerini sürekli geliştirir.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

- İletişim, problem çözme, analitik düşünme ve yaşam boyu öğrenme becerilerini sergiler.

Alana Özgü Yetkinlik

- Küresel ve demokratik toplumlarda işlevsel bir birey olarak bilimsel düşünme, sürdürülebilirlik ve etik bilincini geliştirir.

  • Biyolojik kavram, model, kuram ve ilkeleri güncel literatür ışığında değerlendirir ve karmaşık problemleri çözümler.
  • Bilimi toplum, çevre ve günlük yaşam ile bütünleşik bir olgu olarak takdir eder ve savunur.
  • Biyoloji ile tıp, genetik, biyoteknoloji, ekoloji, kimya, fizik, matematik ve yapay zekâ gibi disiplinler arasında ilişki kurar.
  • Biyoloji okuryazarı olarak veri analizi ve görselleştirme araçları ile bilgiyi yorumlar, eleştirir ve etkili biçimde sunar.
  • Bilgi-iletişim teknolojileri ve yapay zekâ tabanlı araçları öğretim ortamlarında etkili biçimde kullanır.
  • Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve kazanımları dikkate alarak yenilikçi öğretim strateji ve teknikleri uygular.
  • Kısa ve uzun vadeli biyoloji öğretim planları hazırlar ve uygular.
  • Katılımcı ve güvenli öğrenme ortamları oluşturur, öğrenci ilgisini artırır ve etkili geri bildirim verir.
  • Laboratuvar teknikleri, biyoteknolojik araçlar ve deneysel yaklaşımları kullanarak öğretim yapar.
  • İletişim, problem çözme, analitik düşünme ve yaşam boyu öğrenme becerilerini sergiler.
  • Geleneksel, alternatif ve yapay zekâ destekli ölçme-değerlendirme yöntemlerini uygular.
  • Araştırma ve veri yönetiminde toplumsal, bilimsel ve etik ilkelere uyar.
  • Biyoloji öğretim programı standartlarına uygun ders tasarımı ve uygulama yapar.
  • Öz-değerlendirme yaparak öğretim süreçlerini sürekli geliştirir.
  • Küresel ve demokratik toplumlarda işlevsel bir birey olarak bilimsel düşünme, sürdürülebilirlik ve etik bilincini geliştirir.

İçerik girilmemiştir.

Müfredat

Müfredat